Acasă Uncategorized Bucuresti : Procedura simplificata pentru obtinerea adeverintelor de venit necesare recalcularii pensiilor...

Bucuresti : Procedura simplificata pentru obtinerea adeverintelor de venit necesare recalcularii pensiilor militare

DISTRIBUIȚI

93242 – 25082010 – Ministrul Apărării Naţionale, Gabriel Oprea, a semnat Ordinul nr. M.101 din 23 august a. c., pentru aplicarea, în Ministerul Apărării Naţionale, a Hotărârii Guvernului nr. 735/2010 pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislaţiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor.

„Ordinul ministrului Apărării naţionale nr. M.101 este în primul rând menit să înlăture un circuit birocratic nedrept, pe care pensionarii militari trebuiau să îl parcurgă în procesul de recalculare a pensiilor, astfel încât efortul în acest demers va reveni instituţiei militare. (…) Prin Ordinul ministrului Apărării Naţionale nr. M.101 se simplifică procedura de obţinere a adeverinţelor de venit şi se statuează responsabilităţi pentru structurile din M.Ap.N. implicate în procesul de recalculare a pensiilor. Conform art. 2 din Ordin, <în vederea obţinerii documentelor doveditoare necesare recalculării pensiilor militare de stat, beneficiarii se adresează centrului militar zonal/judeţean/de sector pe a cărui rază domiciliază sau unde au fost luaţi în evidenţă la data trecerii în rezervă, completând cererea prevăzută în anexa nr. 1>. Potrivit acestei prevederi, procesul de eliberare a adeverinţelor de venit se va desfăşura prin centrele militare zonale/judeţene/de sector, fapt care vine în sprijinul pensionarilor militari, astfel încât să nu fie necesar ca aceştia să se adreseze, pentru obţinerea adeverinţelor, fiecăreia dintre unităţile militare unde au lucrat. La centrele militare, beneficiarii vor depune cererea şi vor certifica datele din actele doveditoare, dacă în timpul perioadei de activitate au fost încadraţi numai în unităţi ale Ministerului Apărării Naţionale. (…) Potrivit art. 3 din Ordin, <unităţile militare deţinătoare de arhivă şi depozitul central/depozitele intermediare de arhivă vor asigura culegerea şi transmiterea, în format electronic, a datelor necesare recalculării pensiilor militare>. Ordinul defineşte <veniturile realizate lunar> care fac obiectul adeverinţelor de venit şi categoriile de solde/retribuţii/sporuri/indemnizaţii/alte elemente salariale care intră în această noţiune. La stabilirea stagiului de cotizare se are în vedere vechimea în serviciu şi, după caz, vechimea în muncă valorificată în ultima decizie de pensie, până la data încheierii procesului de recalculare, potrivit prevederilor art. 8-10 din Legea nr.119/2010”, se precizează într-un comunicat al Ministerului Apărării. www.promptmedia.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.