Acasă Bucuresti-Ilfov Bucuresti București: Încep exproprierile pentru metroul care duce la Otopeni

București: Încep exproprierile pentru metroul care duce la Otopeni

DISTRIBUIȚI

Ministerul Transporturilor va plăti peste 67 milioane lei către 43 proprietari persoane private, care deţin o suprafaţă de 40.713 mp

Magistrala 6 nu va mai începe la Piaţa Victoriei, aşa cum se preconiza iniţial, ci de la staţia 1 Mai din cadrul Magistralei 4 Racordul 2 Gara de Nord – Străuleşti şi se va înscrie pe Bulevardul Expoziţiei. Investiţia totală, de 5,3 mld. lei, va fi redusă pentru că se vor face 12 staţii (faţă de 19) şi se va renunţa la execuţia depoului (se va folosi cel din Străuleşti)

Ministerul Transportului a elaborat un proiect de hotărâre privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată aflate pe traseul viitoarei linii de metrou care face legătura dintre Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni, urmând ca instituţia să plătească peste 67 milioane lei către 43 proprietari persoane private, care deţin o suprafaţă de 40.713 mp.

După revizuirea studiului de fezabilitate iniţial, traseul a fost modificat pe porţiunea centrală a Municipiului Bucureşti, ”în sensul că linia de metrou nu va mai pleca din Piaţa Victoriei, ci va porni din staţia de metrou existentă 1 Mai, din cadrul Magistralei 4 Racordul 2 Gara de Nord – Străuleşti (în paralel cu linia CF Bucureşti-Constanţa) şi se va înscrie pe Bulevardul Expoziţiei pe traseul iniţial”.

Noul studiu de fezabilitate prevede, de altfel, reducerea lungimii traseului iniţial la 14,2 km (faţă de 16 km), reducerea numărului de staţii la 12 (de la 19) şi renunţarea la execuţia depoului, urmând ca obiectivul de investiţii să fie deservit de noul depou Străuleşti aferent Magistralei 4 de metrou.

Zona de amplasament a noii linii de metrou – Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni) se dezvoltă pe direcţia N-NV a capitalei şi traversează sectorul 1, respectiv cartierele: Griviţa, Bucureştii Noi, Piaţa Presei Libere, Băneasa, Privighetorilor şi oraşul Otopeni.

Principalele areale traversate sunt zone de locuire, de activităţi comerciale, servicii, de transporturi, zone cu destinaţie specială, servicii de utilitate publică, zone de interes cultural, terenuri libere cu potenţial de construire (pe bd. Expoziţiei, bd. Poligrafiei, Băneasa, Otopeni), spaţii verzi şi de agrement.

De-a lungul traseului vor fi parcurse următoarele puncte de interes municipal şi supramunicipal: Aeroportul Henri Coandă, Aeroportul Aurel Vlaicu, Gara Băneasa, Gara Basarab, Gara de Nord. Totodată, vor fi interconectate şi drumurile naţionale şi europene corespunzătoare: DN1/E60 (din partea de nord), Centura Bucureşti, precum şi cu DN1A (spre Buftea şi Târgovişte), considerând extinderea Magistralei 4 spre direcţia nord-vest a oraşului.

Conform soluţiei tehnice adoptate în Studiul de Fezabilitate revizuit, suprafaţa totală afectată de coridorul de expropriere/transfer este de 225.903 mp, din care 185.

190 mp aflaţi pe domeniul public al statului şi 40.713 mp proprietăţi private.

”În urma revizuirii Studiului de Fezabilitate a fost identificat un număr de 43 de imobile proprietate privată deţinute de persoane fizice şi juridice, precum şi de statul român în domeniul privat, însumând o suprafaţă de 40.713 mp”, se arată în nota de fundamentare a proiectului.

 

Se promite finalizarea lucrărilor până în 2021

 

În nota de fundamentare a proiectului se arată că noua rută, ale cărei lucrări vor fi finalizate până în 2021, va asigura ”o viteză comercială/maximă de 36/80km/h, la un interval min/optim de urmărire între trenuri de 1,5/3 minute (90/180 secunde) precum şi reducerea duratei de deplasare pe traseul Gara de Nord – Aeroport Otopeni de la 59,5 minute la 23,4 minute”.

Acelaşi document precizează că va creşte cota de piaţă a metroului în total transport public de la 32% în 2021, la 34% în 2035 şi la 37% în 2050 datorită Magistralei 6, iar conexiunea directă Gara de Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Otopeni prin Magistrala 6, va realiza o legătură directă intermodală între două puncte ale reţelei centrale TEN-T în linie cu obiectivele de bază ale politicii Europene TEN-T: călătorii mai sigure şi mai puţin aglomerate; deplasări mai fluente şi mai rapide”.

Un alt avantaj îl constituie conexiunea nouă intermodală directă între două hub-uri de pasageri pe reţeaua centrală: Gara de Nord, principala gară CF din Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă-Otopeni, crescând mobilitatea populaţiei pe moduri de transport prietenoase cu mediul; dar şi reducerea traficului rutier până în 2030 şi diminuarea cu 50% a automobilelor cu combustibil convenţional şi eliminarea lor treptată în oraşe până în 2050.

 

Avantaje

 

Printre avantajele sociale ale dezvoltării reţelei de metrou şi îmbunătăţirii ofertei de transport se numără, în opinia iniţiatorilor, îmbunătăţirea nivelului de trai pentru locuitorii zonei deservite de noua linie de metrou, precum şi creşterea calităţii vieţii locuitorilor din zona deservită, prin oferirea unui sistem de transport sigur, ecologic, rapid şi de calitate (36 km/h viteză comercială, 80 km/h viteza maximă, 90/180/360sec. între trenuri).

”Noua linie de metrou va avea un impact pozitiv semnificativ asupra mediului de afaceri, atât pe perioada execuţiei lucrărilor, cât şi pe perioada exploatării, după punerea în circulaţie a trenurilor cu călători”, se arată în documentul citat. În timpul execuţiei lucrărilor, mediul de afaceri va fi stimulat de creşterea numărului locurilor de muncă; creşterea oportunităţilor de afaceri pentru firmele de construcţii şi instalaţii; creşterea oportunităţilor de afaceri pentru firmele furnizoare de materiale de construcţii şi instalaţii; creşterea oportunităţilor de afaceri pentru firmele producătoare de echipamente şi utilaje, inclusiv material rulant; creşterea oportunităţilor de afaceri pentru firmele furnizoare de servicii auxiliare pe lângă marile organizări de şantier din zona viitoarelor staţii de metrou – salubritate, alimentaţie publică, comerţ, etc…

 

În 2021 vor circula cu 14.000 mai puţine autovehicule şi taxiuri

 

Legat de îmbunătăţirea calităţii mediului, documentul subliniază reducerea poluării prin reducerea traficului rutier, preconizându-se că ”numărul de vehicule (auto+taxi) va fi redus datorită Magistralei 6 cu circa 14.000 în 2021”. –   PROMPT MEDIA

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.