Acasă Politic Educația, încotro? Dar copiii noștri?

Educația, încotro? Dar copiii noștri?

DISTRIBUIȚI

149942 – 22022018 – Deputatul Florica Cherecheș trage un semnal de alarmă cu privire la sistemul educațional românesc. Prin intermediul unui comunicat de presă, aceasta afirmă că realitatea demonstrează zilnic cât de nocive sunt deciziile luate în pripă de actuala coaliţie de guvernare,  din raţiuni pur populiste, fără consultări publice sau dezbateri parlamentare adevărate.

Potrivit deputatului, ele sunt cu atât mai nocive cu cât îşi produc efectele asupra sistemului educaţional şi implicit asupra prezentului și viitorului copiilor noștri.

“Vă voi da doar câteva exemple: politizarea excesivă a învățământului prin demiterea unor inspectori școlari generali care își ocupaseră poziția prin concurs, iar recent, pentru cei  repuși în funcții de instanță, calificative nesatisfăcătoare care să conducă la o nouă demitere a lor, cu falsificarea fișelor de evaluare, din spusele lor; Alocarea unui buget insuficient care menține un sistem neadaptat zilelor noastre, cu o infrastructură învechită, fără echipamente moderne de predare, care ne face campioni la abandonul școlar și ne alungă copiii din țară; Nenumăratele modificări în domeniul fiscal şi al salarizării, care au dus la adevărate anomalii în sistemul educaţional, cum ar fi profesorii cărora li s-a cerut să completeze declarații că renunță la plata orelor suplimentare sau persoanele care în ziua de salariu au trebuit să vină cu bani de acasă; Ordine de ministru care încalcă legea educaţiei şi permit elevilor să participe la bacalaureat cât timp nu sunt absolvenţi, sau le cer elevilor din clasa a XIIa, să dea de două ori probele de competențe, dacă vor să dea bacalaureatul mai devreme, în sesiune specială; Măsurile impuse prin stabilirea  unui cost standard insuficient, au făcut ca multe şcoli să se desfiinţeze sau să fie comasate clase diferite şi astfel unii elevi să fie pur şi simplu privaţi de dreptul la educaţie; Organizarea juridică a ministerului  este una anacronică,  depășită, nespecifică provocărilor acestui  deceniu; Ordonanţe de urgenţă care îngrădesc dreptul la angajarea 1 la 1 în unităţile de învăţământ.

Şi exemplele ar putea continua, din păcate, pentru că se iau decizii fără a se anticipa efectul pe care îl produc, fără studii de impact.  Nu cred că cineva a anticipat ce efecte negative va produce de exemplu, aprobarea structurii anului şcolar viitor la 34 de săptămâni de şcoală. Mi-e greu să cred că ele nu sunt cunoscute celor care au decis acest lucru. În învăţământul tehnologic, numărul orelor de predare a disciplinelor din trunchiul comun este invariabil, el nu depinde de numărul săptămânilor din anul şcolar. Astfel, prin împărţirea numărului total de ore la 34 de săptămâni, nu la 36 cum era aprobată de obicei structura anului şcolar, evident că va apărea o creştere a numărului de norme didactice în unităţile de învăţământ unde există învăţământ tehnologic. Creşterea numărului de norme didactice implică o creştere a anvelopei salariale. Însă costul standard pentru acest tip de învăţământ rămâne cel stabilit. Cu alte cuvinte, pentru a se încadra în buget, conducerile unităţilor de învăţământ  vor fi nevoite să reducă şi mai mult cheltuielile. Dacă mai e posibil așa ceva….

În aceste condiţii, Domnule Ministru şi stimaţi membri ai coaliţiei de guvernare, care vă declarați susţinerea față de învăţământul profesional şi tehnic, nu vi s-ar părea normal să creşteţi costul standard pentru aceşti elevi? Când vă veți opri să faceți rău copiilor noștri prin măsurile pe care le luați și să-i alungați astfel din țara lor?” transmite deputatul Florica Cherecheș.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.