Acasă Social Tehnici interactive de lucru în prevenirea consumului de droguri în mediul şcolar

Tehnici interactive de lucru în prevenirea consumului de droguri în mediul şcolar

DISTRIBUIȚI

148750 – 04122018 –  În perioada 27 – 29 noiembrie a.c., Agenţia Naţională Antidrog (ANA), prin Serviciul Reducerea Cererii de Droguri, a organizat sesiunea naţională de intervizare-formare în domeniul drogurilor a specialiştilor Centrelor de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog.

Ţinând cont de faptul că domeniul prevenirii consumului de droguri în şcoală este într-o dinamică continuă, obiectivul general al sesiunii l-a reprezentat formarea specialiştilor în metode şi  tehnici interactive de lucru în prevenirea consumului de droguri în mediul şcolar.

Metodele de formare folosite în cadrul sesiunii au fost jocul de rol, brainstormingul, discuţia dirijată, grupurile de lucru, precum şi prezentări cu cele mai noi tendinţe internaţionale în domeniul prevenirii consumului de droguri în şcoală. De asemenea, profesioniştii în prevenire au avut ocazia să facă un schimb valoros de bune practici, având în vedere faptul că specificul fiecărei zone a ţării este diferit.

Scopul final a fost diversificarea metodelor de abordare şi implicare a elevilor în activităţi ce au ca obiective creşterea stimei şi a încrederii în sine, îmbunătăţirea controlului emoţional şi dezvoltarea capacităţii de a tolera frustrarea, dar şi formarea de abilităţi şi resurse personale care să îi facă mai puţin vulnerabili în faţa presiunilor pe care le exercită mediul (prietenii, alte persoane de referinţă, mijloacele de comunicare, societatea), în special în perioadele critice de tranziţie în care sunt cei mai vulnerabili, în copilăria timpurie şi în trecerea de la copilărie la adolescenţă.

Totodată, această activitate a fost un prilej de intervizare în ceea ce priveşte implementarea celor şase proiecte naţionale de prevenire a consumului de droguri care se desfăşoară în prezent în şcolile din România, în cadrul parteneriatului dintre Agenţia Naţională Antidrog şi Ministerul Educaţiei Naţionale:

”Cum să creştem sănătoşi” – proiect de formare de deprinderi de viaţă sănătoasă în rândul copiilor preşcolari şi elevilor de clasa I;

”ABC-ul emoţiilor” – proiect de formare şi consolidare a abilităţilor emoţionale pentru elevii din clasele I şi a II-a;

”Necenzurat” – proiect de formare de abilităţi interpersonale pentru elevii de 12-14 ani;

”Fred Goes Net – Intervenţii timpurii pentru consumatorii de droguri care au fost identificaţi/depistaţi pentru prima oară” – pentru elevii de 14-19 ani;

”Mesajul meu antidrog” – concurs naţional în cadrul căruia elevii îşi exprimă, într-o formă de comunicare artistică sau prin sport, opiniile şi atitudinile lor în legătură cu consumul de droguri;

”Eu şi copilul meu”, proiect de prevenire în familie.

Sesiunea a fost susţinută de colegii şi partenerii noştri:

Adela Şleam, doctor în sociologie cu aplicabilitate în domeniul drogurilor, specialist în prevenirea consumului de droguri din cadrul Centrului Regional de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Timişoara;

Radu Năforniţă, doctor în sociologie pe tema asistenţei consumatorilor de droguri, lector asociat la Universitatea de Vest din Timişoara-Facultatea de Sociologie şi Psihologie, şeful Centrului Regional de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Bacău

Cătălina Chendea, inspector în cadrul Ministerului Educației Naționale, cu vastă experiență în elaborarea și implementarea programelor educative de tip non-formal și informal.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.