Acasă Uncategorized Bucuresti: Directiile judetene de sanatate publica preiau eliberarea documentelor care puteau fi...

Bucuresti: Directiile judetene de sanatate publica preiau eliberarea documentelor care puteau fi obtinute numai de la sediul Ministerului Sanatatii

DISTRIBUIȚI

92852 – 11082010 – De la 1 septembrie 2010, documentele care se eliberau numai la sediul Ministerului Sănătăţii, ca de exemplu certificatele de conformitate, cele care atestă obţinerea titlului de medic/medic dentist/farmacist specialist sau primar, adeverinţele de abilităţi dobândite etc, vor fi eliberate de către direcţiile de sănătate publică. Tot aici se vor depune şi actele necesare eliberării acestor documente.

“Am reuşit să gândim un circuit facil al documentelor, astfel încât să venim în sprijinul cadrelor medicale. Prin acest sistem sperăm să reuşim  eficientizarea activităţii în ceea ce priveşte această muncă birocratică. De altfel, în premieră, am prevăzut sancţiuni pentru funcţionarii care nu vor respecta noile prevederi. Medicii, farmaciştii sau asistenţii medicali vor fi scutiţi de drumurile pe care le făceau la Bucureşti pentru a depune actele necesare eliberării documentelor sau pentru eliberarea acestora. Mă aştept ca în prima lună de la aplicarea noilor prevederi să existe unele dificultăţi din partea direcţiilor de sănătatea publică până se vor obişnui cu noile atribuţii, dar aici sunt desemnaţi responsabili care vor fi instruiţi de reprezentanţii ministerului.”, a declarat ministrul Sănătăţii, Cseke Attila.

Astăzi, Ministerul Sănătăţii va publica Ghidul privind documentele care se depun la direcţiile de sănătate publică, precum şi a documentelor emise de Ministerul Sănătăţii care pot fi  eliberate prin direcţiile de sănătate publică. Ghidul cuprinde detalii şi atribuţiile care revin instituţiilor pentru punerea în aplicare a noilor măsuri care se vor aplica de la 1 septembrie a.c.

După această dată, direcţiile de sănătate publică vor prelua solicitările privind eliberarea diverselor documente. În principiu, preluarea dosarelor se va face după verificarea actelor depuse, urmând a fi înregistrate numai dosarele care conţin documentaţia completă. Dacă dosarul este transmis prin poştă sau prin alt mod direcţiei de sănătate publică, dosarul se înregistrează, se verifică şi dacă este incomplet în termen de 5 zile lucrătoare se comunică solicitantului actele suplimentare care trebuie depuse.

Dosarele complete se vor comunica Ministerului Sănătăţii, prin poşta militară, în termen de 5 zile lucrătoare. Dacă există anumite situaţii deosebite, direcţia de sănătate publică va solicita  consultanţă direcţiei de specialitate a Ministerului Sănătăţii telefonic sau prin poşta electronică.

În termen de 30 zile lucrătoare de la înregistrarea la Ministerul Sănătăţii, se vor emite certificatele solicitate şi se vor comunica documentele direcţiilor de sănătate publică.       

Documentele emise de Ministerul Sănătăţii se vor înregistra în registre speciale la direcţiile de sănătate publică şi se vor elibera titularilor sau împuterniciţilor acestora pe bază de semnătură.

În cazul în care dosarele cu documente se transmit incomplete, Ministerul Sănătăţii va propune sancţionarea persoanelor vinovate, persoanele responsabile la nivelul direcţiei de sănătate publică şi a directorului executiv, cu diminuarea drepturilor salariale cu 5 – 20% pe o perioadă de până la 3 luni.

Pe site-ul Ministerului Sănătăţii şi al direcţiilor de sănătate publică se vor afişa începând cu data de 15 august 2010, anunţul cu documentele eliberate prin direcţiile de sănătate publică şi documentaţia necesară a fi depusă pentru eliberarea acestora, precum şi persoanele responsabile la nivelul fiecărei direcţii de sănătate publică. www.promptmedia.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.