Acasă Uncategorized Bucuresti: Strategia Primariei Capitalei pentru solutionarea problemei parcarilor

Bucuresti: Strategia Primariei Capitalei pentru solutionarea problemei parcarilor

DISTRIBUIȚI

92843 – 11082010 – Primaria Generala a dezvoltat o strategie pentru solutionarea problemei parcarilor, care nu se limiteaza doar la administrarea spatiilor de parcare existente ci are in vedere si construirea de noi parcaje subterane si supraterane.

Astfel,  in acest moment, exista un contract incheiat pentru parcarea subterana de la Universitate, care va genera un numar de 380 locuri de parcare si care se va finaliza in maximum 18 luni, incepand din iulie 2010. Compania care a castigat si semnat contractul este Interparking Spania, companie care are ca obligatie contractuala proiectarea, constructia si opererea parcarii. In acest moment se lucreaza la mutarea statuilor de la Universitate, relocarea lor in parcul Izvor, la proiectul de executie si cel de autorizare de construire. 

De asemenea, in aceasta perioada se vor deschide licitatiile pentru parcarile subterane de la Charles de Gaulle si Edgar Quinet, parcari care genereaza impreuna un numar de peste 1.000 de locuri de parcare si care vor avea un termen de executie de maximum 16 luni.

Au fost puse pe SEAP, iar in a doua jumatate a lunii septembrie se vor deschide ofertele de participare pentru parcarile subterane de la Dorobanti si Walter Maracineanu si in cel mai scurt timp posibil va fi publicat pe SEAP si anuntul pentru parcarea subterana de la Alba Iulia.

In concluzie in urmatorii doi ani, Capitala va beneficia de aproximativ 7.000 de locuri de parcare in sistemul public, construite cu bani atrasi din sistemul privat.

Cu peste 7.000 de locuri de parcare in subteran (in zone centrale si semicentrale) care vor intra in circuitul public in urmatoarele 24 de luni, putem spune ca administratia Oprescu este prima administratie locala a Bucurestiului din 1990 pana acum care a actionat in acest sens si care creaza primul network de parcari publice in Bucuresti

In momentul in care parcarile respective vor fi operate, in zona de impact a acestora se va aplica un regulament strict de parcare, astfel incat aceste parcari sa aiba impactul dorit in primul rand asupra traficului, dar si asupra imbunatatirii zonelor din punct de vedere urbanistic.

In plus, Primaria Capitalei a demarat procesul prin care urmeaza sa se reia incasarea taxelor de inchiriere pentru alte 163 de locuri de parcare. Acestea se afla la o distanta mai mica de 50 de metri de unele unitati hoteliere si conform HG955/2004 ele trebuie atribuite acestora prin inchiriere. Acest lucru nu se mai intamplase de la inceputul anului 2009 cand prelungirea contractelor a fost facuta imposibila prin HCGMB 124 din 25 martie 2008, in timpul administratiei Videanu. Conform acestei hotarari, aceste locuri de parcare fusesera declarate parcaje publice de utilitate generala, incalcandu-se astfel HG955/2004. Din acest motiv, in aceasta perioada (2009-iunie 2010), Municipiul Bucuresti a pierdut din punct de vedere al incasarilor cuantumul de 300.100 euro. Procesul prin care va fi reluata incasarea taxelor de inchiriere presupune inclusiv reglementarea situatiei actuale, respectiv urmarirea incasarilor sumelor cuvenite PMB pentru anul 2010. In acest sens, primarul general Sorin Oprescu i-a invitat pe reprezentantii societatilor comerciale cu activitate hoteliera la discutii privind incheierea unor noi contracte anuale.

In ceea ce priveste parcarile administrate de PMB prin Departamentul de Parking din cadrul Administratiei Strazilor trebuie precizat ca acest departament si-a inceput activitatea la 15 martie 2009 intr-un numar de 10 locatii, numarul acestora ajungand la 12, pana la data de 16 iulie 2009.

Conform Dispozitiei nr. 948/2009, emisa de primarul general al municipiului Bucuresti insotita de nota de rectificare inregistrata la cabinetul secretarului general sub nr. 3754/6/20.07.2009 si a planului de actiune privind eliberarea si preluarea in posesie a bunurilor apartinand domeniului public al Municipiului Bucuresti, aprobat de primarul general, in data de 17 iulie 2009, au fost preluate 101 amplasamente de suprafata reprezentand parcaje care se aflau in administrarea Dalli Exim SA. Dupa preluare, parcarile au intrat intr-un proces de reorganizare si pe masura ce acesta a fost finalizat, activitatea s-a extins si in celelalte  locatii – parcari de suprafata exploatate in regim TL –ANC. Este foarte important de mentionat ca din cele 101 amplasamente preluate de la firma Dalli Exim S.A. au rezultat 3055 de locuri, iar in perioada 15 martie 2009 – pana la 16.07.2009 Departamentul de Exploatare Parcaje a functionat pe 388 de locuri.

In luna mai 2010, la un inventar de 3747 de locuri, Departamentul de Parking opereaza  pe 2576 de locuri active, urmand conform avizelor primite de la Comisia Tehnica de Circulatie (C.T.C.) din cadrul Directiei Transporturi, Drumuri si Sistematizarea Circulatiei sa extindem inventarul locurilor de parcare pana la circa 5155 – 5200. Putem aproxima gradul de ocupare al parcarilor la 84.69%, pentru perioada martie 2009- iulie 2010.

Administratia Strazilor obtine venituri din exploatarea locurilor de parcare in acest moment doar din vinzarea de tichete valorice- 1.5 lei in parcarile cu timp limitat de stationare si 1 leu in parcarile cu timp nelimitat de stationare.

In perioada martie 2009- iunie 2010, incasarile Administratiei Strazilor din exploatarea locurilor de parcare sint in valoare de 4.121.092,52 lei. Asta nu inseamna ca incasarile au fost constante lunar, cum nicio activitate nu este constanta de-a lungul anului, ci variaza in functie de diversi factori; in cazul AS: numarul locurilor de parcare active, ninsori abundente, reducerea numarului de ore lucrate in institutiile de stat etc.

Nici inainte de martie 2009, nici in acest moment, nu exista cadru legal prin care sa se emita abonamente persoanelor fizice sau juridice, conform HCGMB 124/ 2008 privind strategia de parcare pe teritoriul Municipiului Bucuresti, OG 34/ 2006 privind achizitiile publice si Legii 215/ 2001 privind Administratia Publica Locala, art 125 alin (2).

In permanenta se cauta cele mai bune solutii pentru bucurestenii praticipanti la trafic. Sunt în discutii mai multe variante pentru eficientizarea desfasurarii activitatii de parcare, dar se iau în calcul si altele noi, aplicate în alte tari din Unuiunea Europeana si nu numai.

Exista si solutii de natura financiara, pentru reducerea cheltuielilor, care vor fi puse in practica in cel mai scurt timp. Este vorba despre introducerea aparatelor de eliberare a tichetelor de parcare si, in felul acesta, de eliminare a resurselor umane. Asta nu inseamna ca Administratia Strazilor nu va mai avea angajati ai Departamentului de Parking, ci faptul ca vor mai ramine oameni doar pentru activitatea de control in teren. Si in prezent se efectueaza saptaminal controale in parcarile pe care le administram, dar si testari pentru urmarirea incasarilor.

Pana sa fie preluate de municipalitate, parcarile de utilitate publica din Bucuresti au fost administrate de SC Dalli Exim. Conform contractului incheiat intre Consiliul Local al Municipiului Bucuresti si SC Dalli Exim SRL, „din totalul incasarilor (cf tarifelor CLMB) realizate din exploatarea bunurilor, orasul va incasa 55.5%, dar nu mai putin de 55.5% din suma realizata corespunzator unui coeficient minim de utilizare a bunurilor”.

            Contractul a fost semnat in 1995, insa pe 15 ani, asa ca la momentul 2009, acesta expirase deja, iar actul de prelungire fusese semnat cu incalcarea prevederilor legale. Prin contract, SC Dalli Exim a obtinut dreptul de a exploata locurile de parcare in schimbul asumarii unor obligatii de investitii si de amenajare. Printre acestea, instalarea de echipamente pentru distribuirea biletelor, semnalizare, intretinere si reparatii, lucrari de imbunatatire. SC Dalli Exim se obliga, de asemenea, sa stabileasca si sa incheie polite de asigurari necesare pentru activele concesionate. In urma unui control al municipalitatii si a unui raport tehnic s-a stabilit ca firma nu si-a respectat contractul.

„Contractul Primariei Generale cu societatea Dalli a expirat din 2005, iar actul aditional de prelungire este lovit de nulitate absoluta, intrucat a fost realizat cu incalcarea prevederilor legale in vigoare, la data semnarii actului”, preciza atunci primarul general Sorin Oprescu. (Sursa: Primaria Capitalei) www.promptmedia.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.