Acasă Uncategorized Bucuresti: Apel impotriva desfiintarii scolilor rurale

Bucuresti: Apel impotriva desfiintarii scolilor rurale

DISTRIBUIȚI

94346- 30092010 – FICE România – Federaţia Internaţională a Comunităţilor Educative – Secţiunea România, ca organizaţie neguvernamentală a profesionistilor în educaţie si în protecţie socială care, de 20 de ani, apără drepturile copiilor,îndeosebi ale celor aflaţi în dificultate, îsi exprimă totala dezaprobare faţă de măsura desfiinţării unor scoli rurale si îsi arată îngrijorarea faţă de consecinţele pe termen mediu si lung ale unui asemenea demers. FICE România subscrie întrutotul la ideea potrivit căreia învăţământ

 

 

 

 

 

 

 de calitate nu se poate face în condiţii de învăţământ simultan (în acelasi spaţiu si în acelasi timp, cu acelasi învăţător, pentru clase diferite) si nici cu persoane fără calificare pentru serviciul educaţional. În acelasi timp, FICE România semnalează pericolul absolutizării acestor aspecte în argumentarea desfiinţării unor scoli de la sate. FICE România consideră că desfiinţarea unor scoli rurale atentează la viitorul asezărilor umane în care acele scoli funcţionează. Scoala este, prin tradiţie şi funcţie, un punct vital pentru comunitate. Când vorbim de o asemenea intervenţie în învăţământul rural, memoria noastră culturală atasează două imagini definitorii. Prima este aceea a dascălului de la ţară, apostolul neamului, cel care educă nu doar copiii, dar este si un educator al comunităţii si un lider al acesteia, care dă dovadă de sacrificiu, de dragoste de oameni si de credinţă în misiunea sa. A doua imagine este aceea a copiilor de la ţară, cei care pleacă la oras să înveţe carte, la îndemnul dascălului si cu sacrificiul părinţilor. Desfiinţarea unui număr de scoli din mediul rural anulează o trăsătură definitorie a sistemului românesc de învăţământ, păstrată de la constituirea acestuia, indiferent de schimbările politice si economice: asigurarea de către stat a unor scoli în sate, pentru acces la o formă elementară de învăţătură.

Efectele secundare ale reformei afectează echitatea si vor accentua distanţa care există între mediul rural si mediul urban, discrepanţele dintre elevii din mediul urban si mediul rural, între ratele participării, ale absolvirii, ale urmării ciclurilor superioare de învăţământ, ca să nu mai vorbim de discrepanţe în ceea ce priveste condiţia materială, în general si cea privind desfăsurarea procesului didactic.Închiderea unui număr mare de scoli din mediul rural încalcă dreptul elementar de acces la educaţie al copiilor din satele românesti si va duce la cresterea abandonului scolar, cu tot ce poate decurge de aici: analfabetism, vagabondaj, exploatare a copiilor prin muncă, trafic de persoane, căsătorii sub vârsta majoratului. Pe termen lung, va scădea potenţialul de calificare profesională. FICE România susţine dezvoltarea programelor de ameliorare a condiţiilor de trai, inclusiv în ceea ce priveste accesul la învăţătură, din zonele rurale.

FICE România propune, ca soluţie faţă de imposibilitatea desfăsurării procesului de învăţământ în unele zone rurale, organizarea de campusuri în centre de comune, ca unităţi ofertante de servicii complexe: educaţie, calificare profesională, cazare, asistenţă medicală, acces la activităţi sportive, culturale, recreative. – www.promptmedia.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.