Acasă Uncategorized Bucuresti: Mircea Geoană cere sprijin european pentru reducerea abandonului şcolar

Bucuresti: Mircea Geoană cere sprijin european pentru reducerea abandonului şcolar

DISTRIBUIȚI

96244 – 29112010 –   Comisarul european pentru Educatie, Cultura, Multilingvism si Tineret, Androulla Vassiliou, a efectuat, pe 26 noiembrie a. c., o vizita in Romania la invitatia presedintelui Senatului Romaniei, Mircea GeoanaComisarul European a participat la dezbaterea „Strategia Europa 2020 pentru Educatie: responsabilitati si oportunitati pentru Romania” la care au luat parte presedintele Senatului, membri ai Biroului Permanent din Senat si membri ai Comisiilor permanente din Senat si Camera Deputatilor. 

 

 

 

 

Mircea Geoana a precizat in cadrul dezbaterii: Imi doresc ca agenda propusa prin Strategia Europa 2020 sa fie o sursa de inspiratie pentru senatorii si deputatii nostri si sa devina motorul de reconsensualizare privind rolul educatiei in societate. Este momentul sa revenim la subiectul central al educatiei pentru ca nu exista investitie mai importanta ca investitia in educatie si in oameni. Daca ratam obiectivele privind investitia in oameni astazi, riscam sa avem o generatie pierduta.” 

Totodata, Presedintele Senatului a lansat un apel catre institutiile europene pentru a sustine Romania cu programe pentru depasirea a trei probleme mai majore. 

“O prima problema asupra careia doresc sa atrag atentia este rata mare a abandonului scolar in mediul rural: o rata de 74% abandon scolar timpuriu in mediul rural este extrem de ingrjoratoare. La fel de preocupant este si faptul ca doar 3% dintre tinerii care invata in mediul rural ajung sa invete in universitati. A doua problema se refera la rata mare a abandonului scolar in randul populatiei roma. Singura solutie pentru depasirea problemelor consta in oferirea si facilitarea accesului la educatie pentru tinerii de etnie roma. O alta problema, la fel de importanta se refera la volumul imens al emigratiei economice, cauza care sta la baza deficitului fortei de munca din Romania. De asemenea, plecarea romanilor in cautare de locuri de munca pe alte piete europene, creeaza o problema in ceea ce priveste asigurarea educatiei copiilor care raman acasa”, a afirmat Mircea Geoana.  

Avand in vedere aceste realitati, presedintele Senatului a declarat ca, pentru indeplinirea obiectivelor Strategiei Europa 2020, trebuie luata in considerare specificitatea Romaniei si ca trebuie oferit un raspuns adaptat nevoilor tarii noastre. 

Comisarul Androulla Vassiliou a sustinut ca Strategia Europa 2020 ofera instrumentele pentru a depasi criza economica si asigura dezvoltarea pe termen lung. Toti liderii europeni sunt de acord ca educatia are un rol central in cadrul acestei strategii pentru ca tintele Strategiei Europa 2020 nu pot fi atinse fara realizarea obiectivelor in domeniul educatiei. 

In ceea ce priveste situatia tinerilor, Comisarul European a precizat ca, printre prioritatile Strategiei  Europa 2020 in domeniul educatiei  se numara  necesitatea ameliorarii fenomenului de abandon social, sporirea accesibilitatii tinerilor din toate mediile sociale la educatie,  cresterea numarului de absolventi din invatamantul superior. Totodata, aceasta a anuntat ca la nivelul Comisiei Europene se lucreaza la o rezolutie privind mobilitatea tinerilor: lucrul in echipa, schimbul de experienta, competentele transversale fiind in centrul atentiei in acest demers. In acest sens, Androulla Vassiliou a subliniat ca este important ca programele europene care sustin mobilitatea tinerilor, precum Comenius, Erasmus, Marie Curie sau Leonardo sa fie cunoscute si promovate in toate statele membre. 

Comisarul European a mai afirmat: “Un alt aspect pe care-l avem in vedere in cadrul acestei Strategii consta in identificarea puntior de legatura intre educatie, competentele pe care le formeaza si cererea de pe piata muncii, fapt ce va contribui semnificativ la reducerea somajului in randul tinerilor”. 

De asemenea, in cadrul dezbaterii, s-a sustinut importanta invatarii pe tot parcursul vietii, fapt ce permite adaptarea fortei de munca la conditiile schimbatoare de pe piata muncii si importanta politicilor in domeniul educatiei pentru eficienta luptei impotriva saraciei si excluziunii sociale. 

La finalul dezbaterii, Mircea Geoana a propus colegilor parlamentari stabilirea unui plan de actiune la nivel parlamentar “Romania 2020 pentru educatie” cu scopul de a crea un cadru legislativ care sa puna accent pe elementele calitative ale educatiei. “Obligatia noastra este sa identificam si sa promovam indicatori calitativi in spiritul Strategiei Europa 2020, lidershipul si antreprenoriatul fiind printre aceste elemente”, a afirmat Geoana. www.promptmedia.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.