Acasă Uncategorized Râmnicu Vâlcea: ARCA lucrează de un an la realizarea primului avion supersonic...

Râmnicu Vâlcea: ARCA lucrează de un an la realizarea primului avion supersonic românesc

DISTRIBUIȚI

96906 – 22122010 – După lansarea cu succes a primei rachete spaţiale româneşti, la data de 1 octombrie 2010, Asociaţia Română pentru Cosmonautică si Aeronautica (ARCA) a dezvăluit, miercuri, un plan de realizare a unui avion supersonic de mare altitudine la care a lucrat in secret in ultimul an. Avionul este destinat extinderii capabilităţilor ARCA de lansare a rachetei Haas II, pentru competiţia americană de astronautică Google Lunar X Prize, precum si dezvoltării tehnologiilor pentru turismul spaţial.

E – 111 a fost proiectat pentru a înlocui baloanele purtătoare folosite până în prezent de ARCA, necesare transportului deasupra atmosferei terestre a vehiculelor rachetă, precum racheta Haas II pentru competiţia Google Lunar X Prize. Baloanele purtătoare au reprezentat o soluţie ieftina si rapida, acestea arătându-şi însa limitările, fiind cauza principală pentru două amânări succesive ale lansării rachetei spaţiale Helen.

E – 111 va avea capacitatea de zbor supersonic cu viteze de Mach 1,5 la altitudini de 16.000m, în cazul transportului rachetei Haas II, iar in cazul folosirii ca platforma de dezvoltare a tehnologiilor pentru turismul spaţial, va dezvolta viteze de Mach 2,6 la altitudini de 30.000m.

            Secvenţa de zbor tipică a acestui aparat cuprinde decolarea de pe suprafaţa mării, executarea unui zbor orizontal de accelerare, până la viteze subsonice ridicate, urmat de ascensiunea rapidă, în circa două minute, până la altitudinea de 16.000m. La această altitudine avionul va elibera racheta Haas II, care va urma programul de zbor propriu. E – 111, fără sarcina utilă acroşată, va reveni planat pe suprafaţa mării.

            Avionul va avea un echipaj format din doua persoane, pilot si navigator, urmând să devină primul avion supersonic romanesc. Cabina avionului este separabilă şi este echipată cu două paraşute propulsate cu motoare rachetă proprii. Astfel, cabina avionului poate fi separata de avion la viteze de Mach 0 – 1,2 şi înălţimi de 100 m si poate aduce echipajul in siguranţă pe suprafaţa mării.

            Propulsia va fi asigurată de un motor rachetă cu combustibil lichid, funcţionând cu apă oxigenată şi kerosen.

Finalizarea lucrărilor la aparatul E-111 este stabilită pentru jumătatea anului 2012, urmată de prima decolare la sfârşitul anului 2012. Primul zbor supersonic al avionului E-111 este prevăzut pentru prima jumătate a anului 2013.

Începând cu 1 februarie 2011, ARCA va oferi publicului din tara si din lume o oportunitate unica, aceea de a participa zilnic, parcursul unui an si jumătate, prin intermediul camerelor video, la povestea creării supersonicului românesc, care va lansa racheta Haas II spre Lună, în cadrul competiţiei de astronautică Google Lunar X Prize.

Programul este finanţat integral din surse private, prin sponsorizări şi donaţii. Principalul partener al ARCA este BRD – Groupe Societe Generale. ARCA a decis să nu comunice deocamdată valoarea programului.

„Prezentarea programului avionului experimental supersonic E-111, cu câteva zile înainte de Crăciun şi la câteva zile de la Centenarul zborului primului avion cu reacţie din lume, realizat de Henri Coandă, nu este întâmplătoare. Am ales acest moment pentru că dorim ca cei care vor vedea acest anunţ să se bucure de existenţa unui program major, pozitiv, inspiraţional, pe care România îl aşteaptă de 20 de ani. Un program în care să spere, un program care să însemne progres. Avionul supersonic E-111 este un asemenea program.

            Va fi un pas major înainte pentru ARCA si pentru România. Dezvoltarea sa a avut la baza valorile pe care ARCA si partenerii săi le preţuiesc cel mai mult: inovaţia, dinamismul şi mai presus de toate gândirea pozitivă. ARCA porneşte îndrăzneţ, într-o cursă  pe care, ca de fiecare dată, şi-a propus să o câştige.

            Pe lângă dezvoltarea tehnică a programului, am decis şi realizarea unei formule de comunicare prin care publicul să poată urmării zilnic, prin intermediul camerelor video, evoluţia construcţiei şi testării. Vom trăi împreună decolarea de pe Marea Neagră, depăşirea barierei sunetului şi lansarea rachetei Haas II spre Lună. Mai presus de toate, îi veţi cunoaşte si vă vor împărtăşii din sentimentele lor, proiectanţii, constructorii, tehnicienii şi piloţii avionului E – 111″, a declarat preşedintele ARCA, Dumitru Popescu. – www.promptmedia.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.