Acasă Uncategorized Bucureşti: Gata cu comisioanele pentru păstrarea şi verificarea cărţilor de muncă

Bucureşti: Gata cu comisioanele pentru păstrarea şi verificarea cărţilor de muncă

DISTRIBUIȚI

97165 – 05012011 –  Angajatorii vor plăti, până pe 25 ianuarie, pentru ultima oară, comisionul aferent păstrării şi verificării cărţilor de muncă. De luna aceasta cărţile de muncă sunt înlocuite cu registrul electronic de evidenţă a salariaţilor.

Tot până la data de 25 ianuarie 2011, patronii vor trebui să depună la inspectoratele de muncă şi dovezile de calcul al drepturilor salariale aferente lunii decembrie 2010, în afară de comisionul datorat statului, potrivit Inspecţiei Muncii.

Astfel, de la 1 ianuarie 2011 încetează existenţa carnetului de muncă, după această dată evidenţa muncii realizându-se electronic prin intermediul registrului general de evidenţă a salariaţilor.

Ca atare, nu se vor mai depune la inspectoratele teritoriale de muncă actele privind executarea, modificarea, suspendarea şi încetarea contractelor individuale de muncă.

În plus, din luna februarie, pentru luna ianuarie 2011, angajatorii nu vor mai fi obligaţi să achite comisioanele datorate inspectoratelor de muncă. Cel de 0,75% din fondul lunar de salarii şi datorat de angajatorii cărora inspectoratele teritoriale de muncă le păstrează şi le completează carnetele de muncă.

Celălalt comision, de 0,25% din fondul lunar de salarii, trebuia plătit de angajatorii cărora inspectoratele teritoriale de muncă le prestează serviciile constând în verificarea şi certificarea legalităţii înregistrărilor efectuate de către aceştia. De asemenea, nu se va mai întocmi şi depune nici declaraţia aferentă comisionului datorat, potrivit Inspecţiei Muncii. – www.promptmedia.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.