Acasă Uncategorized Bucureşti: Precizări privind declaraţia unică pentru contribuţii sociale şi impozit pe venit

Bucureşti: Precizări privind declaraţia unică pentru contribuţii sociale şi impozit pe venit

DISTRIBUIȚI

97298 – 10012011 – Prin Hotărârea Guvernului nr.1397/ 2010, s-a aprobat modelul, conţinutul, modalitatea de depunere şi de gestionare a “Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”- formular 112.

Hotărârea a fost publicată în Monitorul Oficial nr.897/31.12.2010.

Obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate se vor declara utilizând “Declaraţia unică”- formularul 112, incepand cu obligatiile determinate în baza veniturilor aferente lunii ianuarie 2011.

Declaraţia se completează şi se depune de persoanele fizice şi/sau juridice prevăzute la art.296^3 lit.e) din Codul fiscal la care îşi desfăşoară activitatea sau se află în concediu medical persoanele prevăzute la art.296^3 lit.a) şi b, de către plătitorii de venituri pentru persoanele prevăzute la art.296^3 lit.c), de către persoanele asimilate angajatorului prevăzute la art. 296^3 lit.f), precum şi de către orice plătitor de venituri de natură salarială sau asimilate salariilor.

Obligaţiile privind contribuţiile sociale, impozitul pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate sunt cuprinse în Nomenclatorul „Creanţe fiscale”, din Anexa 2 a actului normativ menţionat.

Termen de depunere: Declaraţia se depune lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei pentru care se datorează impozitul pe venit şi contribuţiile sociale. Primul termen de depunere este data de 25 februarie 2011 pentru veniturile aferente lunii ianuarie 2011.

Organul fiscal competent: Unitatea fiscală în a cărei evidenţă contribuabilul este înregistrat ca plătitor de impozite, taxe şi contribuţii.

În cazul contribuabililor care au sedii secundare înregistrate fiscal ca plătitoare de salarii şi venituri asimilate salariilor, plătitori de obligaţii fiscale sunt contribuabilii respectivi, inclusiv pentru impozitul pe venitul din salarii datorat de salariaţii care îşi desfăşoară activitatea la sediile secundare.

Modul de depunere: Declaraţia se depune în format electronic sub forma unui fişier PDF, conform anexei 1 la hotărâre, care are ataşat fişierul XML descris prin anexa 8 la hotărâre.

Declaraţia se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-România.

Atenţie: Pentru depunerea declaraţiei, plătitorul trebuie să deţină un certificat calificat, eliberat în condiţiile Legii nr.455/2001 privind semnătura electronică.

În mod excepţional, până la data de 1 iulie 2011, contribuabilii care nu deţin certificat calificat, pot depune declaraţia în format electronic, pe suport electronic, însoţit de formularul prevăzut în anexa 1 la hotărâre – “Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”, în format hârtie, semnat şi ştampilat, conform legii. În această variantă, depunerea declaraţiei şi a suportului electronic se poate face  direct la registratura organului fiscal sau la oficiile acreditate de Ministerul Finanţelor Publice

Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate se completează/validează cu ajutorul programelor de asistenţă puse la dispoziţia  contribuabililor gratuit de unităţile fiscale sau descărcate  de pe site-ul ANAF, la adresa www.anaf.ro.

Agenţiei fiscale îi revine misiunea de a transmite datele celorlalţi utilizatori (case de pensii, şomaj, etc.) – www.promptmedia.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.