Acasă Uncategorized Constanţa: Proiect transnaţional pentru prevenirea abandonului şcolar

Constanţa: Proiect transnaţional pentru prevenirea abandonului şcolar

DISTRIBUIȚI

97923 – 30012011- La Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” din Constanţa  a fost lansat proiectul “VISE – Valorizarea Inovaţiei în Suportul Educaţional – Centre de Educaţie şi Producţie Media pentru Prevenirea Abandonului Şcolar”.

Proiectul transnaţional este implementat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa, în parteneriat cu IRSCA Gifted Education, Unione degli Assessorati alle politiche socio-sanitarie e del lavorodin Italia,  Expert Italia şi  The Animation Workshop din Danemarca) . Proiectul POSDRU se înscrie în Axa prioritară 2 „Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii pe piaţa muncii”, Domeniul major de intervenţie 2.2. „Prevenirea şi corectarea părăsirii timpurii a şcolii”.

Obiectivul principal este promovarea şi înfiinţarea de programe educaţionale inovative pentru a creşte interesul pentru educaţie şi pentru a mentine în sistemul educaţiei tinerii vulnerabili la abandonul şcolar. Proiectul promovează o abordare preventivă bazată pe dezvoltarea activităţilor inovative de tipul “şcoală după şcoală” cu scopul de a crea, pentru cei expuşi la abandon şcolar, oportunităţi pentru a-şi întări abilităţile de bază (citit, socotit), pentru a dezvolta cultura personală, respectul de sine prin metode alternative, creative de învăţare.

Proiectul va deschide în şcoli oportunităţi pentru desfăşurarea de activităţi variate şi flexibile încât să motiveze grupul vulnerabil în sensul educaţiei şi al învăţării. Prin depăşirea lipsei de interes faţă de metodele tradiţionale de educaţie şi de instruire, proiectul va spori participarea şi menţinerea în învăţământul primar a copiilor cu un nivel de trai scăzut datorită lipsei sprijinului familiei, al comunităţii. O intervenţie pilot bazată pe folosirea instrumentelor multimedia va fi realizată pentru a explora noi abordari preventive în educaţia pre-şcolară şi şcolară (activităţi “şcoală după şcoală”).

În cadrul proiectului, 48 de profesori vor urma cursuri de formare (modul de pregătire de bază) în domenii precum psihopedagogia diferenţiată, scrierea curriculei pentru educaţie diferenţiată, managementul schimbării în şcoli. Acestea vor include iniţierea şi formarea cadrelor didactice în lucrul cu familiile copiilor şi dezvoltarea unor programe de educaţie a părinţilor pentru promovarea interesului faţă de şcoală. Pregătirea profesorilor va include şi un modul de pregătire tematică în animaţie (desene animate pe calculator) pentru a-i sprijini în dezvoltarea metodologiilor şi soluţiilor inovative bazate pe resurse multimedia. – www.promptmedia.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.