Acasă Uncategorized Strasbourg: Interoperabilitatea sistemelor SUA şi UE de navigaţie prin satelit va asigura...

Strasbourg: Interoperabilitatea sistemelor SUA şi UE de navigaţie prin satelit va asigura o precizie de 45 de centimetri

DISTRIBUIȚI

97775 – 25012011Adriana Ticău, vicepreşedinta Comisiei TRAN, a prezentat marţi, in cadrul reuniunii Comisiei, proiectul de raport referitor la aplicaţiile din domeniul transportului ale Sistemului global de navigaţie prin satelit. Raportoarea PE a subliniat importanta strategica a proiectelor EGNOS (Serviciul european geostaţionar mixt de navigaţie) si Galileo pentru Uniunea Europeana si a salutat Planul de acţiune privind aplicaţiile Sistemului global de radionavigaţie prin satelit(GNSS) publicat de Comisia Europeana in iunie 2010.

Adriana Ţicău a solicitat Comisiei Europene sa acorde prioritate masurilor propuse in Planul de Actiune si sa asigure extinderea prioritara a EGNOS in nordul, estul si sud-estul Europei, pentru ca EGNOS sa acopere intreaga Uniune si chiar vecinii apropiati si, astfel, sa se obtina o eficacitate maxima din perspectiva transportului.

Europarlamentarul PSD a atras atenţia că “fondurile reduse alocate cercetării si inovării in domeniul aplicaţiilor bazate pe sistemele EGNOS sau Galileo întârzie progresul tehnologic si creşterea capacitaţii industriale in Uniunea Europeana” si a solicitat Comisiei Europene ca, “in contextul procedurii bugetare si al viitorului cadru financiar multianual, sa asigure un nivel adecvat de finanţare pentru cercetarea si dezvoltarea GNSS, precum si pentru implementarea sa”.

Adriana Ţicău a mai precizat ca “20% din piaţa de servicii de radionavigaţie prin satelit este reprezentata de Sistemele inteligente de transport(ITS), iar 5% de aplicaţiile din domeniul securităţii, inclusiv aplicaţii pentru siguranţa rutiera”. 9 din cele 15 acţiuni sectoriale din Planul de Acţiune au o aplicare imediata si importanta in domeniul transportului, in special certificarea sistemului EGNOS in aviaţia civila pentru a facilita Cerul unic european, dezvoltarea unui organism si a unor proceduri de certificare pentru Sistemele de transport inteligente, adoptarea aplicaţiilor EGNOS si Galileo pentru transportul maritim pentru a îmbunătăţi transportul naval maritim in special in porturi, zonele de coasta si căile navigabile maritime foarte solicitate, interoperabilitatea sistemelor electronice de colectare a taxelor, aplicaţiile GNSS pentru siguranţa rutiera, eficienta transportului de marfa si pentru buna gestionare a traficului.

Deputata europeana a arătat ca sectorul s-a dezvoltat foarte mult de la începutul furnizării de servicii GPS prin intermediul infrastructurii americane de sateliţi in 2000, valoarea estimata a pieţei globale in 2008 fiind de 124 miliarde de euro. “Uniunea Europeana a lansat proiectele EGNOS si Galileo pentru a furniza semnale garantate pentru uz civil si pentru a se asigura ca industria europeana are posibilitatea de a concura pe aceasta piata in continua crestere. EGNOS este compatibil cu sistemul GPS, insa va oferi mai multe posibilitati in momentul in care Galileo va deveni operational, in 2013”, a declarat Adriana Ţicău. De asemenea, vicepresedinta comisiei TRAN a subliniat ca “EGNOS are o precizie de zece ori mai mare decat GPS. Acordul UE-SUA privind cooperarea GPS-Galileo asigura interoperabilitatea si, pe masura ce va creste numarul de sateliti si se vor implementa sisteme avansate GPS, nivelurile de viteza si de precizie se vor imbunatati. Astfel, in viitorul apropiat, prin utilizarea celor mai avansate sisteme civile, se va putea obtine  precizie de pana la 45 de centimetri”.

In final, Adriana Ţicău a insistat asupra decalajului existent in privinta finantarii capitalului de risc al intreprinderilor mici si mijlocii precum si asupra necesitatii de a simplifica procedurile programelor cadru de cercetare(FP7, FP8) pentru a creste atractivitatea acestora in randul comunitatii de afaceri si a exista astfel o certitudine in privinta continuarii finantarii pentru cercetare si dezvoltare. – www.promptmedia.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.