Acasă Uncategorized Bruxelles: Mai multă protecţie pentru cumpărătorii online

Bruxelles: Mai multă protecţie pentru cumpărătorii online

DISTRIBUIȚI

99569 – 25032011 – Noi norme cu privire la drepturile consumatorilor, menite să sporească măsurile de protecţie a cumpărătorilor online şi creşterea încrederii consumatorilor în cazul cumpărăturilor în alte state membre, au fost susţinute astăzi de Parlament. Deputaţii au adoptat modificări ale legii dar au decis să amâne finalizarea poziţiei, urmând ca actul legislativ să fie transferat către comisia parlamentară în vederea ajungerii la un acord cu statele membre. Susţinerea puternică a Parlamentului a modificărilor aduse acestei legi europene, va fi baza de la care deputaţii vor porni cu scopul de ajunge la un acord cu statele membre.

Noua legislaţie UE se va aplica aproape tuturor vânzările, fie că acestea sunt efectuate într-un magazin, prin telefon, ordin poştal sau online, spune Parlamentul. Ea va actualiza reglementările în vigoare, având în vedere creşterea vânzărilor prin internet şi protejarea sporită a cumpărătorilor online.

Reglementările susţinute joi în Parlament consolidează semnificativ drepturile consumatorilor, în special în ceea ce priveşte informarea, livrarea şi retragerea din contracte, şi clarifică normele care fac referire la descărcările digitale şi eliminarea birocraţiei în întreprinderile mici şi mijlocii.

Dreptul la alegere în deplină cunoştinţă de cauză – Consumatorii trebuie să ştie de la cine cumpără, ce anume şi cât costă un produs atunci când comandă dintr-un catalog online. Identitatea şi adresa vânzătorului trebuie să fie cunoscute cumpărătorului, spun membrii PE.

Noile drepturi la informare pun capăt şi costurilor ascunse, cum sunt cele asociate cu căsuţele bifate în prealabil, folosite uneori în vânzările online. Mai mult, cumpărătorul trebuie să accepte în cunoştinţă de cauză preţul total înainte de finalizarea vânzării.

Livrarea şi răspunderea pentru colet – În prezent consumatori întâmpină cele mai multe probleme la livrare. Orice bun sau serviciu, comandat la distanţă, ar trebui livrat cumpărătorului în termen de 30 de zile, în caz contrar consumatorul are dreptul să anuleze comanda.  Comerciantul este răspunzător pentru orice deteriorare sau pierdere a bunului în timpul livrării.

14 zile, timp în care consumatorul se poate răzgândi – Noile norme stipulează un termen de 14 zile drept perioadă de retragere pentru vânzările la distanţă şi în afara spaţiilor comerciale (unde consumatorul nu poate vedea produsul înainte de cumpărare), timp în care consumatorul se poate răzgândi. Dacă e nemulţumit de achiziţie, din orice motiv, poate returna bunul. În cazul în care preţul bunului depăşeşte 40 de euro, comerciantul trebuie să plătească transportul poştal. Toate costurile trebuie returnate consumatorului în termen de 14 zile după retragere. Cu toate acestea, consumatorul trebuie să demonstreze că a returnat bunul, stipulează un nou amendament.

Dacă vânzătorul nu informează consumatorul cu privire la dreptul la retragere, perioada de retragere trebuie prelungită automat la 3 luni, spune Consiliul, sau la un an, e de părere Parlamentul.

Noile reglementări ţintesc să acopere vidul actual în legislaţia UE, prin includerea prezentărilor la domiciliu cu vânzare şi a licitaţiilor online în dreptul de retragere a consumatorului. Cu toate acestea, achiziţiile în urma licitaţiilor pot fi returnate numai în cazul în care sunt cumpărate de la un vânzător de profesie, şi nu de la o persoană privată.

Bunurile digitale cum sunt muzica, filmele sau programele informatice vor fi scutite de dreptul de retragere. Cumpărarea va fi considerată finalizată din momentul în care începe descărcarea.

Mai puţină birocraţie excesivă pentru IMM-uri – Pentru a evita sarcini administrative inutile de exemplu pentru magazine mici sau artizani, Parlamentul a votat exceptarea tranzacţiilor de zi cu zi, în cazul unei livrări „imediate”, de la normele de informare. În cazul contractelor mixte, care includ atât bunuri cât şi servicii, cum e situaţia unui geamgiu care înlocuieşte un geam spart, la un preţ sub 200 de euro, informarea nu trebuie efectuată în scris, ci poate fi efectuată oral, menţionează Parlamentul într-un amendament nou.

În cazul reparaţiilor urgente, cum ar fi spargerea unei conducte de apă,  dreptul la retragere în termen de 14 zile nu este necesar şi nu se aplică, spune Parlamentul. – www.promptmedia.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.