Acasă Uncategorized Bucureşti: Trandisciplinaritatea – concept esenţial al Legii Educaţiei Naţionale

Bucureşti: Trandisciplinaritatea – concept esenţial al Legii Educaţiei Naţionale

DISTRIBUIȚI

99164 – 11032011 – Ministrul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Daniel Petru Funeriu, a participat vineri, 11 martie, la o întâlnire de lucru în cadrul proiectului „Procesul educaţional optimizat în viziunea competenţelor societăţii cunoaşterii”. Întâlnirea, desfăşurată în Aula Bibliotecii Centrale Universitare, a reunit inspectori generali judeţeni, experţi şi membri ai echipei de implementare a proiectului şi numeroase cadre didactice implicate în diversele etape ale proiectului.

Între subiectele dezbătute s-au aflat stadiul proiectului în urma aplicării la clasă a cursului opţional „Învăţare pentru societatea cunoaşterii”, dar şi analiza rolului transdisciplinarităţii în educaţia modernă şi a efectelor acesteia asupra dezvoltării competenţelor necesare pentru societatea cunoaşterii.

În cadrul intervenţiei avute, ministrul Daniel Petru Funeriu a subliniat importanţa conceptului de transdisciplinaritate, concept-cheie al actualei legi a învăţământului. „În Legea Educaţiei Naţionale se pune un accent, pentru prima dată în România, pe tot ceea ce înseamnă transdisciplinaritate, învăţare integrată, examene şi evaluări transdisciplinare. Motivul pentru care am ales să facem acest lucru este evident: atunci când ai o problemă de rezolvat în viaţă, niciodată nu îţi pui întrebarea dacă soluţia a fost învăţată la matematică, la fizică, la istorie sau la geografie. Doar departamentele universităţii au ziduri între discipline.

“În viaţa reală nu există ziduri între discipline”, a declarat ministrul Educaţiei.

Proiectul „Proces educaţional optimizat în viziunea competenţelor societăţii cunoaşterii 2009- 2012” este finanţat din fonduri europene şi îşi propune ca prin intermediul unor demersuri educaţionale integrate, inter- şi transdisciplinare, orientate către dezvoltarea competenţelor solicitate de societatea modernă şi prin utilizarea complementară şi inovatoare a tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, să sporească accesul la un învăţământ de calitate, centrat pe nevoile concrete ale beneficiarilor.

Proiectul va fi implementat  în 1.410 licee din ţară, implicând în activităţile sale 35.250 elevi de liceu – prin aplicarea concretă, la clasă, a curriculum-ului integrat prin proiecte inter- şi transdisciplinare, 1.410 directori şi 7.050 persoane din sistemul naţional de examinare, evaluare şi curriculum din învăţământul preuniversitar – prin participarea directă  în activităţile de implementare a curriculumului integrat şi a materialelor conexe dezvoltate. – www.prompotmedia.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.