Acasă Politic Bucuresti: Inca un pas spre constituirea Zonei Metropolitane Bucuresti

Bucuresti: Inca un pas spre constituirea Zonei Metropolitane Bucuresti

DISTRIBUIȚI

 – 103074 – 07082011- Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a publicat spre analiza si observatii un proiect de ordonanta de guvern, privind infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucuresti. O decizie de mult asteptata de toti operatorii seriosi de transport public din aria Municipiului Bucuresti viitoarea

AMTB poate reglementa oferta de transport si investitiile in infrastructurile de transport si vehicule astfel incat si capitala Romaniei sa beneficieze de un sistem european urban si metropolitan, se arată într-un comunicat remis PROMPT MEDIA. Acordarea unor atributii corecte acestei institutii si stabilirea relatiilor de colaborare/subordonare cu autoritatile publice centrale si locale poate permite reducerea evaziunii si a pirateriei din transportul public. “Pe modelul evoluției urbane din Europa occidentală și în zona Bucureștiului dinamica demografică este una spectaculoasă, în special pe fondul dărâmării barierelor administrative privind libertatea de mișcare pe teritoriul României, dar și ca urmare a modificării structurilor economiei românești, pe fondul tranziției de la o economiei bazata pe industria grea și agricultură către una bazată pe servicii. Reorientarea direcției de expansiune dinspre verticală spre orizontală a determinat ca populația României implicată în viața economică, culturală și socială a municipiului București să depășească granițele administrative ale municipiului, stabilindu-se în (sau provenind din) unități administrativ-teritoriale periferice. Putem vorbi astfel de o adevărată Zonă Metropolitană București, care cuprinde localități aflate pe teritoriile județelor Ilfov, Giurgiu, Călărași, Dămbovița și, bineînțeles, municipiul București. Deși legea fundamentală nu recunoaște în forma actuală o atare structură administrativ teritorială, Zona metropolitană este o stare de fapt, cetățenii, plătitori de taxe și impozite, trebuie să beneficieze de o serie de servicii de utilitate publică care să le faciliteze dezvoltarea armonioasă economică, socială, culturală. Constituirea Autorității Metropolitane de Transport București era, astfel, o necesitate și o obligație pentru a rezolva unul dintre punctele Tratatului de la Lisabona – cel privind asigurarea mobilității cetățenilor. Asemeni oricărui proiect, considerăm că pot exista câteva puncte de îmbunătățire a textului de lege, astfel încât acesta să răspundă cu adevărat obiectivelor propuse de inițiator (“Dezvoltarea şi modernizarea acestui serviciu public, creşterea calităţii şi atractivităţii acestuia şi orientarea în mai mare măsură a întregii activităţi spre satisfacerea necesităţilor de mobilitate a populaţiei vor contribui la descurajarea transportului cu autoturisme private şi implicit, la reducerea aglomeraţiei şi poluării, cu înfluenţe benefice asupra condiţiilor de mediu şi calităţii vieţii, mai ales în zonele urbane”), dar și să gestioneze adecvat fondurile publice locale, naționale și europene”, susţine Ștefan Roșeanu, senior partner al Clubuli Feroviar. – www.promptmedia.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.