Acasă Politic Bucureşti: Legislaţia incorectă aduce multe tragedii pe şosele

Bucureşti: Legislaţia incorectă aduce multe tragedii pe şosele

DISTRIBUIȚI

107124 – 19012012 –  Tot mai mulţi români mor pe autostrăzile Europei cât şi în România ca urmare a transportului de persoane piratat permis de o legislaţie incorectă, modificată în funcţie de interese. Modificarea Ordonanţei de Urgenţă nr 34 din 2010 privind „pirateria în transportul de persoane” de către Parlament dă posibilitatea unor afacerişti din domeniul transportului de persoane să pună în pericol viaţa călătorilor. În România, Ministerul Transporturilor nu a autorizat transportul de persoane de 8 plus 1, acesta fiind reglementat de Legea 38/2003, precizează într-un comunicat remis PROMPT MEDIA, COTAR. „Nu au tecut nici 40 de zile de când au murit 15 oameni într-un accident cu un astfel de microbuz că astăzi (n.r. – ieri) lista morţilor se măreşte cu încă unul.

 În urma accidentului de la Oradea, cu acelaşi tip de mijloc de trasport, microbuz de 8 plus 1 dar care avea 12 călători, s-au înregistrat un mort şi 11 persoane accidentate din care două în stare foarte gravă. Acest gen de transport este un transport ilegal”.

Conform modificărilor făcute de parlamentari „oricine poate face transport de persoane şi cu orice tip de maşină bună sau modificată dacă se încadrează la 8 plus 1”. Până la modificarea acestei OUG 34/2010, Poliţia avea drept de control asupra celor care efectuau transport neautorizat. COTAR atrage atenţia autorităţilor că, în toată Europa, mai puţin Marea Britanie, transportul de persoane se face centralizat cu licenţe de transport şi verficabil de autorităţile rutiere. COTAR cere cu insistenţă autorităţilor şi în primul rând premierului Emil Boc să revizuiască OUG nr.34/2010 şi să revină la forma ei iniţială negociată şi stabilită prin protocol, eliminând propunerile parlamentarilor care dau posibilitatea practicării de transport neautorizat, inconştieţa unora ducând în final la tragedii, mai susţine Confederaţia OperatoriIor şi TransportatoriIor Autorizaţi din România, care a adresat o scrisoare Direcţiei Rutiere din MAI prin care a solicitat reanalizarea cadrului legislativ actual, în sensul posibilităţii aplicării sancţiunii suspendării dreptului de utilizare a vehiculelor în cazul efectufării ilicite a activitaţii de transport în regim de taxi.

Răspunsul primit spune că „pentru a putea fi sancţionate şi aceste cazuri apreciem că se impune reintroducerea reglementării existente iniţial înaintea modificării OUG 34/2010” de catre Parlament”.

COTAR atrage atenţia, încă odată, guvernaţilor că ideea de liberalizare a acestei forme de transport persoane este o mare greşeală care duce la accidente ca cele înregistrate. „Orice transport fără posibilitatea de a fi controlat poate duce la catastrofe rutiere. Acest lucru îl cer cei care vor un transport neautorizat, care nu vor să fie verificaţi de autoritaţi. În România toate firmele de transport persoane îşi licitează traseele din cinci în cinci ani, iar principalele condiţii, la câştigarea traseelor, este gradul de înnoire a parcului auto şi vechimea firmei pe acel traseeu. Aşa se face că România are, azi, cel mai nou parc de transport auto din Europa, iar transportatorii serioşi autorizaţi îşi menţin cât mai mult timp traseele”. – www.promptmedia.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.