109523 – 17042012 – România nu exploatează suficient potenţialul turistic al Sărbătorilor Pascale şi al ritualurilor sacre premergătoare din Săptămâna Mare, susţin reprezentanţii Federaţiei Patronatelor din Turism şi Servicii. “În afară de turiştii români, atraşi în mod natural de semnificaţia şi caracterul de sărbătoare al acestor zile, prea puţini turişti străini sunt informaţi şi captaţi să participe la ritualurile creştine româneşti al căror potenţial de turism religios şi cultural ar fi imens dacă ar fi popularizat corespunzător. Fie că vorbim de un public străin cu înclinaţii religioase, fie că ţintim doar o curiozitatea culturală firească, complexul celebrărilor din preajma Sfintelor Paşti poate să constituie o atracţie turistică majoră în această perioadă, cu condiţia să îmbrăcăm totul într-o ofertă a turismului
de substanţă aşa cum fac şi alte ţări cu obiectivele sau festivalurile lor religioase importante. Dacă adăugăm la sacralitatea momentului bucătăria tradiţională de Paşte sau obiceiurile româneşti străvechi, precum încondeierea oului, avem un tablou extrem de atractiv din punct de vedere turistic. Nu doar Grecia sau Rusia pot captiva imaginaţia şi sensibilitatea turiştilor străini cu slujbele lor arhaice şi cu ritualurile de inspiraţie bizantină, exotice pentru cei care nu le-au văzut niciodată, profunde pentru oricine are curiozitatea să participe la ele. România, prin păstrarea tradiţiilor sale religioase, poate oferi în egală măsură turiştilor străini oportunitatea unor experienţe sacre şi culturale inedite, fie că ne referim la centrele religoase majore cum sunt mănăstirile, fie că ne referim la peisajul religios urban care integrează nestingherit ritualuri străvechi în mijlocul modernităţii. Procesiunile religioase din Vinerea Mare, spectacolul sacru al luării luminii din noaptea de Înviere sunt tot atâtea momente care pot fascina şi atrage turiştii străini. În afară de a promova litoralul, munţii sau tradiţiile satului românesc, România trebuie să-şi adauge la brandul de ţară suita de evenimente religioase care dau Sărbătorilor Pascale, dar şi altor momente sacre din calendar, o dimensiune unică şi captivantă. Deocamdată, calculăm doar numărul turiştilor români care pleacă din ţară de Sfintele Paşti. Cu o publicitate corespunzătoare, am putea să numărăm numărul turiştilor străini care vin de Paşti în România”, a declarat preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turism şi Servicii, Dan Matei Agathon. – www.promptmedia.ro