Acasă Politic Luxemburg: Miniştrii Transporturilor, pregătiţi să coopereze în ceea ce priveşte navigabilitatea pe...

Luxemburg: Miniştrii Transporturilor, pregătiţi să coopereze în ceea ce priveşte navigabilitatea pe Dunare

DISTRIBUIȚI

110874 – 11062012 – La iniţiativa Comisiei Europene, miniştrii Transporturilor din statele riverane Dunării s-au reunit pentru prima dată la Luxemburg şi au căzut de acord cu privire la o declaraţie care stabileşte o serie de angajamente menite să împiedice repetarea blocajelor care au afectat traficul pe Dunăre toamna trecută. Declaraţia reafirmă obligaţiile deja existente de a menţine şenalul navigabil la standarde optime şi prevede măsuri pentru a aborda probleme precum scăderea nivelului apei sau formarea gheţii. Miniştrii de resort din Austria, Bulgaria, Croaţia, Germania, Moldova, România şi Slovacia au semnat declaraţia, în timp ce Serbia şi Bosnia şi Herţegovina au trimis scrisori de susţinere a declaraţiei. Ungaria nu a semnat încă declaraţia. Miniştrii au convenit să se reunească la o dată ulterioară şi să coordoneze acţiuni prin intermediul structurilor aferente Strategiei pentru regiunea Dunării şi al coordonatorului pentru navigaţia pe căile navigabile interioare din cadrul reţelei transeuropene de transport.

Siim Kallas, vicepreşedinte al Comisiei Europene şi comisar responsabil cu transporturile, a afirmat: „Anul trecut, blocajele de pe căile navigabile au cauzat pierderi în valoare de peste 6 milioane EUR.Întreruperile înregistrate în cazul activităţilor de navigaţie pe Dunăre pot fi evitate printr-o mai bună mentenanţă, o mai bună comunicare şi o mai bună monitorizare.Declaraţia de astăzi reprezintă un lăudabil pas înainte.Aşteptăm cu nerăbdare ca Ungaria să se alăture în curând ţărilor semnatare ale acestei declaraţii”.

Comisarul european pentru politică regională, Johannes Hahn, a declarat: „Dunărea reprezintă o arteră vitală pentru regiune, având potenţialul de a contribui la crearea de locuri de muncă şi la creşterea economică.Existenţa unor condiţii previzibile pentru activităţile de navigaţie este esenţială pentru consolidarea încrederii în această formă de transport competitivă şi ecologică.Acordul la care s-a ajuns până în prezent demonstrează valoarea adăugată a Strategiei pentru regiunea Dunării.Sper ca la sfârşitul acestei luni să am o întrevedere cu ministrul maghiar al infrastructurii pentru a discuta preocupările restante ale Ungariei”.

În septembrie şi octombrie 2011, navigaţia pe Dunăre a suferit un blocaj complet din cauza debitului scăzut al Dunării de Jos timp de peste 38 de zile. Probleme similare au avut loc în noiembrie 2011 în sectorul maghiar, în cel sârbesc şi în cel bulgar al Dunării. Pe lângă pierderile suportate de companiile de navigaţie,aceste blocaje subminează încrederea în navigaţia pe Dunăre ca mod de transport fiabil şi rentabil, existând riscul ca în viitor transportul de mărfuri să se facă utilizând moduri de transport mai puţin ecologice.

Semnatarii Convenţiei de la Belgrad şi cei care au ratificat Acordul european privind marile căi navigabile de importanţă internaţională (AGN) s-au angajat, printr-o declaraţie comună, să menţină condiţii bune de navigare. Până anul viitor, aceştia stabili procedurile de coordonare naţionale şi transfrontaliere, care le vor permite să acţioneze în circumstanţe excepţionale şi să restabilească condiţii optime şi sigure de navigare. De asemenea, semnatarii Convenţiei de la Belgrad vor asigura informarea continuă asupra situaţiei privind şenalele navigabile, vor monitoriza punerea în aplicare şi vor întocmi rapoarte periodice, organizând reuniuni o dată pe an sau cu o altă frecvenţă, în funcţie de necesitatea luării de măsuri subsecvente.

Navigaţia pe căile navigabile interioare este modul de transport cel mai ecologic şi cel mai eficient din punctul de vedere al consumului de resurse. Strategia UE pentru regiunea Dunării are scopul de a exploata pe deplin potenţialul navigaţiei pe Dunăre, eliminând obstacolele din calea navigabilităţii, precum şi de a mări cu 20% volumul transportului pe Dunăre până în 2020. Dunărea reprezintă totodată o parte integrantă a reţelelor de transport transeuropene (TEN-T). – www.promptmedia.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.