Acasă Politic Bucuresti: Lista neagra a practicilor comerciale incorecte

Bucuresti: Lista neagra a practicilor comerciale incorecte

DISTRIBUIȚI

112422 – 10082012 – Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) si InfoCons au publicat o lista a practicilor comerciale incorecte. Acestea sunt activitati legate de promovarea,

vanzarea sau furnizarea unui produs catre consumatori. O practica comerciala este incorecta daca este considerata inacceptabila pentru consumator, conform unor criterii specificate. Printre practicile comerciale incorecte se regasesc: 1. A face afirmatia neintemeiata privind detinerea de marci de incredere si coduri 2. Publicitatea capcana 3. Comercianti care invita la cumpararea unui produs cu intentia de a promova ulterior un alt produs 4. Utilizarea falsa a „ofertelor limitate”: „oferta speciala, valabila doar azi!” 5. Servicii post-vanzare intr-o alta limba: de exemplu marketing in engleza, servicii post-vanzare in suedeza 6. Publicitate pentru produsele care nu pot fi comercializate legal 7. Prezenta drepturilor care sunt garantate de legislatia comunitara consumatorilor de pretutindeni, ca o caracteristica noua sau distinctiva a ofertei comerciantului 8. Marketingul care utilizeaza frica consumatorilor fata de riscurile privind siguranta 9. Folosirea momelilor pentru a insela consumatorul; 10. Schemele piramidale 11. Publicitate inselatoare: „Sfarsitul contractului de inchiriere! Lichidare de stocuri!” 12. Cresterea sanselor de castig: cum sa castigi la jocurile de noroc 13. Afirmatii neintemeiate privind capacitatea curativa: „Trickium 24 va ajuta sa slabiti” 14. Informatii false privind piata 15. Premii: „Felicitari! Ati castigat un premiu!” 16. Crearea falsei impresii de oferte gratuite: „ochelari de soare gratuiti” sau „tonuri de apel gratuite pentru telefonul tau mobil” 17. Formulare inselatoare de comanda 18. Comerciant profesionist deghizat in consummator 19. Servicii post-vanzare: „garantii valabile in toata Europa” 20. Presiunea la vanzare: „Da, puteti pleca imediat ce contractul este incheiat” 21. Vanzarea agresiva la domiciliu: „Da, voi pleca imediat ce contractul este incheiat” 22. Solicitarea platii daunelor: nimeni nu raspunde la telefon 23. Indemnuri directe adresate copiilor: „Du-te si cumpara cartea!” 24. Presiunea emotionala (Aici probabil se refera la vanzatorii care te preseaza cu formule de genul “Tricoul x se asorteaza perfect cu cerceii y. Nu vreti sa-i incercati?”) 25. Falsa castigare de premii. – www.promptmedia.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.