Acasă Politic Bucuresti: Antonescu il critica pe premier

Bucuresti: Antonescu il critica pe premier

DISTRIBUIȚI

113719 – 07102012 – Presedintele Senatului Crin Antonescu a declarat sambata seara ca nu poate fi de acord cu modul in care premierul Victor Ponta raspunde „presiunilor” pe care unii „birocrati de la Bruxelles

care duc de rapa Europa” le fac asupra Romaniei.

„Eu incerc sa-l ajut pe dl. Ponta, ca e intr-o situatie grea, prim-ministru al acestei tari acum. Nu vreau sa-i ingreunez viata, dar nu pot intelege. Daca am spus foarte clar ca din punctul nostru de vedere dna. Kovesi, in fruntea Parchetului General, a actionat in mod partizan politic, asa de tare am spus incat Ponta a facut autodenunt, simbolic, bineinteles, la Parchet care spunea ceva.
Eu, dupa ce am spus aceste lucruri, nu pot fi de acord cu decizia luata. Pe de alta parte, nu am ce sa fac, decizia este a unui ministru al Justitiei. Si am avut o intelegere ca toate deciziile pe care le ia ca ministru dna. Pivniceru nu sunt atinse de nicio opinie politica, recomandare… Dar eu nu sunt de acord cu ea pentru ca mi se pare ca in momentul in care vorbesti despre implicarea politica a Parchetului General, a ne autodenunta simbolic. (…) Ponta este o intr-o situatie in care eu nu ma aflu si e intr-o situatie mai grea, incerc sa inteleg. Dar lucrurile le-as face altfel, i-am si spus-o”, a declarat Antonescu, la Antena3.

„Puterea noastra sta in votul a milioane de oameni si nu in ceea ce ne spun Barroso si Reding. Este bine sa fim prieteni cu totii, dar pana aici – asta e foarte limpede! Romania, noi cei care mergem sa cerem din nou increderea oamenilor trebuie sa aducem garantia ca noi conducem Romania. Eu cred ca ministrul Justitiei este sub niste presiuni, dar in momentul in care dna. Day (secretarul general al Comisiei Europene, Catherine Day – n.r.) trimite un document public in care ii reproseaza nu stiu in ce calitate ministrului Justitiei din Romania ca nici asa nu e bine…. Vorbeste de transparenta, care nu a existat absolut deloc in 2005 cand i-a numit Macovei pe Kovesi si Morar. Mona Pivniceru face publice numele, criterii, oameni, Day ii reproseaza ca nu respecta decat legea din Romania!? Nu doresc sa tulbur apele, dar intelegerea si functionarea noastra cu toti acesti birocrati de la Bruxelles care duc de rapa Europa… Iata ca aceasta presiune face efecte si prim-ministrul cel dintai trebuie sa actioneze”, a mai spus Antonescu.

Presedintele Senatului a adaugat ca nu intelege cum a putut Victor Ponta sa spuna ca presedintele Comisie Europene, Manuel Barroso, a sprijinit Romania.

„Lucurile nu sunt pe un fagas normal, ci foarte anormal, ca un om destituit de poporul roman e inca in functie. Ideea ca avem doi guvernatori in Romania – unul pus de dl. Barroso si dl. Barroso insusi – e de nesuportat. Si atunci cand auzi ca Barroso a sprijinit Romania… Dar aceasta idee nu e vina dl. Barroso, vine dintr-un comportament al lui Basescu, ca de aceea e atat de iubit. ‘Vreti tratat fiscal?’ – toti au negociat ceva, noi am zis ‘hai!’. ‘Uniune bancara?’ ‘Gata!’. ‘Decine dna. Reding cine sa fie aici procuror general?’ – ‘Gata!’. Noi trebuie aici sa castigam alegerile si de aia ne luptam pentru a duce Romania macar pentru patru ani intr-o directie.

Dar pentru asta trebuie sa avem tinte, ce cuvant avem de spus in politica energetica a Romaniei, in altele, nu sa mergem acolo si sa ne traga de urechi, mai nou si dna. Day. Ponta a inteles, dar el e intr-o pozitie delicata. Pana la un punct bine face”, a mai spus Crin Antonescu.

„Ponta a fost destul de zdruncinat de reactia social-democratilor germani. De la cel mai puternic partid social al Europei Ponta astepta sprijin si ei au fost impotriva si asta l-a speriat pe Ponta. Premierul pana una alta, ca premier in functie si speram ca si viitor premier, simte probabil ca e de datoria sa incerce sa croiasca niste relatii externe cat mai bune. Si acest lucru daca il face il face tot in interesul tuturor milioanelor de romani. Pe de alta parte, imparatsesc si eu convingerea ca pe lumea asta castiga cine e consecvent in politica”, a mai explicat Antonescu. – www.promptmedia.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here