Acasă Politic Bucureşti: Soluţii pentru „inverzirea” oraşelor

Bucureşti: Soluţii pentru „inverzirea” oraşelor

DISTRIBUIȚI

124305 – 20112013 – Camera de Comerţ şi Industrie Naţională, în parteneriat cu Asociaţia Green Revolution au organizat zilele trecute Conferinţa Managementul Mobilităţii – prezentarea conceptului de planificare urbană şi management al mobilităţii ca parte integrantă a procesului de dezvoltare urbană şi durabilă pentru construirea unui oraş „verde”.

            Evenimentul a adunat peste 100 de persoane,reprezentanţi ai autorităţilor locale, ai companiilor, presei şi societăţii civile.

            “Tema pe care am abordat-oeste esenţială pentru dezvoltarea urbana în ţara noastră, în spiritul şi prin respectarea valorilor europene. De asemenea, discuţiile privind managementul mobilităţii demonstrează determinarea României, ca stat membru al Uniunii Europene, de a pune în practică reglementările care vizează viitorul oraşelor noastre, ca motoare de dezvoltare economică, capabile să ofere perspective optimiste pentru crearea de locuri de muncă, dar şi condiţii favorabile pentru un trai sănătos, în armonie cu mediul înconjurător”, a declarat Dumitru Dan, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Ilfov, membru în Colegiul de Conducere al Camerei Naţionale, care a transmis mesajul preşedintelui Camerei Naţionale, Mihail M. Vlasov.

            “Creşterea urbanizării, a densităţii populaţiei şi a mobilităţii acesteia conduc la apariţia de probleme de ordin economic, ecologic şi de sănătate pentru oraşe şi locuitorii acestora. Soluţia pentru toate aceste probleme este managementul mobilităţii şi noi ne dorim ca, prin aducerea la aceeaşi masă a autorităţilor, companiilor şi membrilor comunităţii să identificam soluţii clare şi concrete pentru eficientizarea şi promovarea transportului public în oraşe”, a declarat Raluca Fişer, preşedintele Asociaţiei Green Revolution.

            “Managementul mobilităţii, din punctul de vedere al Primăriei Capitalei, înseamnă construcţie de piste de biciclete, culoare unice pentru transportul în comun sau mărirea reţelei de tramvaie. În perioada ianuarie – februarie 2014 aştept un răspuns din partea comisiei special create pentru ca la începutul primăverii să demarăm lucrările pe aceste doua axe pentru ca până la sfârşitul anului 2014 să le finalizam”,a declarat primarul general al Municipiului Bucureşti, Sorin Oprescu, în deschiderea evenimentului.

            Modul în care se conectează transportul rutier de cel feroviar, naval sau aerian, proiecte de modernizare a vehiculelor de tractare, respectiv a locomotivelor care necesită o investiţie foarte mare din parte CFR sunt aspecte prezentate în cadrul evenimentului de către Horaţiu Buzatu, consilier la Ministerul Transportului.

            Obiectivele naţionale pentru respectarea cerinţelor pentru transport în condiţiile schimbărilor climatice au fost prezentate de Nicoleta Mihaela Roşu, şef serviciu la Direcţia Generală Schimbări Climatice a Ministerului Mediului şi Schimbărilor climatice.

            În staţiile de metrou, noxele sunt inexistente.“La metrou nu există noxe, aşa că aerul din staţii este curat şi nu ridică probleme de sănătate pentru călători. Metroul, în sine, este o investiţie în mediu, deoarece se reduc considerabil emisiile de CO2 prin însuşi faptul că se reduce transportul la suprafaţă şi mă refer aici în special la maşini,a declarat Catalin Homor, director de Investiţii şi Achiziţii Publice.

            “Noi venim cu o propunere de leasing auto pentru automobile electrice, producţie de energie şi dezvoltarea infrastructurii de staţii de încărcare. Putem oferi un pachet în leasingul automobilelor electrice care să cuprindă nu numai leasingul auto, dar şi managementul flotei şi service. Însă degeaba deţii un automobil electric dacă nu ai şi o infrastructură (de staţii de încărcare). Renovatio este gata, pe propria cheltuială, să construiască, în următorii doi ani, aproximativ 1.400 de staţii de încărcare, în locaţii strategice. De asemenea, dorim să acoperim toate locurile de parcare, în colaborare cu cei care le deţin, cu panouri solare”,a declarat Dragoş Constantinescu, director general al Renovatio Solar.

            “Lucrurile avansează rapid, mai ales în domeniul mobilităţii, iar în ceea ce priveşte adoptarea maşinii electrice în România, consider că într-un interval de 3-5 ani acest lucru va fi posibil, găsindu-se cu siguranţă soluţii pentru o infrastructură adecvată“, a declarat Makoto Kurahashi, director general la Mitsubishi Corporation.

            Maşinile electrice vor face parte din flota DHL Romania.“Intenţia noastră este să achiziţionăm una sau dou maşini electrice, care vor fi folosite în Bucureşti. Intenţia noastră este în deplină concordanţă cu planurile companiei DHL, la nivel internaţional, care va deveni, cu siguranţă, prima companie din lume, de pe piaţa globală de curierat şi logistică, care va adopta maşinile electrice, ca urmare a grijii deosebite pe care o acordă protecţiei mediului înconjurător“, a declarat Luigi Vendrami, director de operaţii perntru Romnia la DHL.

            Betonul este un material durabil, 100% natural, reciclabil, care se adaptează schimbărilor climatice, rezistent la foc şi la îngheţ şi are o durată de folosinţa de peste 40 de ani. “Betonul este al doilea element folosit în lume după apă. Este un material durabil, rezistent la intemperii, la îngheţ sau la foc şi se adaptează schimbărilor climatice. Tocmai din acest motiv poate fi folosit cu succes în construirea şoselelor, unde traficul este intens, sau la construirea clădirilor, conferindu-le durabilitate şi siguranţă maximă“, a declarat Dl.Mihai Rohan, preşedintele Patronatului din Industria Cimentului şi altor Produse Minerale pentru Construcţii din România. – www.promptmedia.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.