Acasă Politic Bucureşti: Marcaje cu iz penal

Bucureşti: Marcaje cu iz penal

DISTRIBUIȚI
Narcis_Neaga

Narcis_Neaga125015 – 19122013 – Narcis Neaga, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), i-a adunat, joi, 12 decembrie 2013, în biroul său, pentru o mare şedinţă, pe toţi subalternii implicaţi în licitaţiile de marcaj rutier.

Şeful CNADNR le-a spus cu acest prilej oamenilor lui că nu îşi asumă răspunderea materială sau penală pentru plata facturilor emise de asocierea Anduna Servimob – Teo Trans Consulting pentru lucrările de marcaj efectuate în acest an pe raza Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Bucureşti.

Aceste lucrări au fost executate ca urmare a unui acord cadru şi a unui contract subsecvent, ambele ilegale, scrie www.tirmagazin.ro. Interesant este faptul că ilegalitatea celor două documente a fost constatată şi de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), dar şi de Curtea de Apel Bucureşti. În prezent, cazul este în anchetă la Agenţia Naţională de Integritate (ANI).

Întrebarea care se pune este: cum cum au semnat responsabilii DRDP Bucureşti recepţia acestor lucrări de marcaje efectuate de mântuială?! Există multe reclamaţii, însoţite de documente şi fotografii, în legătură cu „calitatea” marcajelor efectuate de asocierea Anduna -Teo Trans.

Principala ilegalitate constatată este cea legată de diminuarea considerabilă a grosimii stratului de marcaj, chiar sub jumătate din grosimea peliculei. O astfel de potlogărie a putut să fie pusă în practică doar cu largul concurs „cointeresat” ai reprezentanţilor SDN-urilor pe raza cărora s-au făcut marcajele şi, sigur, al şefilor de la DRDP Bucureşti.

Potrivit specialiştilor, micşorarea stratului de vopsea are implicaţii majore asupra performanţelor marcajului. Sunt direct afectate durata de viaţă, aderenţa, retroreflecţia, luminanţa şi, astfel, siguranţa circulaţiei este în mod grav periclitată. Conform caietului de sarcini, există un inginer de la fiecare SDN responsabil cu monitorizarea zilnică a modului în care sunt realizate marcajele, din punct de vedere cantitativ şi calitativ. Pentru emiterea facturilor se întocmeşte un proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor şi un centralizator privind execuţia marcajelor. În aceste documente, sunt rubrici în care se specifică grosimea marcajului.

Asocierea „frăţiorului”, Anduna-Teo Trans, nu numai că nu respectă grosimea peliculei de vopsea, dar are frecvente abateri de la liniaritate, copiere neconformă a marcajului vechi, aspect neuniform, numeroase amprentări cauzate de neîntărirea materialului aplicat etc. Faptul că facturile emise de asociere au ajuns la directorul general al CNADNR dovedeşte că lucrările mizerabile au fost acceptate calitativ şi cantitativ de către responsabilii DRDP Bucureşti. Este oare o întâmplare că şeful Serviciului Siguranţa Circulaţiei şi consilierul juridic de la DRDP Bucureşti sunt cei mai aprigi susţinători ai asocierii Anduna-Teo Trans?! Vor plăti ei din buzunarele lor amenzile pe care le va da Curtea de Conturi în acest caz?

În loc de concluzie: Narcis Neaga, actualul şef al CNADNR, are motive temeinice să nu semneze facturile „băgate pe sub uşă” de „asocierea frăţiorului”. Spaima lui este întemeiată, având în vedere „mirosul” de dosare penale din acest caz! – www.promptmedia.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.