Acasă Politic Bucureşti: ANCOM modifică metodologia de evaluare a respectării parametrilor de către Poşta...

Bucureşti: ANCOM modifică metodologia de evaluare a respectării parametrilor de către Poşta Română

DISTRIBUIȚI

126417 – 26022014 Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) supune astăzi consultării publice proiectul de decizie privind stabilirea condiţiilor şi a procedurii de evaluare a gradului de îndeplinire a cerințelor minime de calitate pentru livrarea trimiterilor poștale interne din cea mai rapidă categorie standard care trebuie respectate de Compania Națională Poșta Română S.A. (CNPR) în calitatea sa de furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale.

Prin decizia președintelui Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii nr. 1158/2013 privind desemnarea Companiei Naționale Poșta Română S.A. ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale, Autoritatea a stabilit că CNPR are obligația să respecte următoarele cerinţe minime de calitate privind livrarea la destinatar a trimiterilor poştale interne din cea mai rapidă categorie standard: 85% din numărul total al trimiterilor de corespondență şi al imprimatelor vor fi livrate în cel mult o zi lucrătoare de la data

depunerii acestora la punctele de acces; 97% din numărul total al trimiterilor de corespondență şi al imprimatelor vor fi livrate în cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii acestora la punctele de acces; 85% din numărul total al coletelor și cecogramelor vor fi livrate în cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii acestora la punctele de acces; 97% din numărul total al coletelor și cecogramelor vor fi livrate în cel mult patru zile lucrătoare de la data depunerii acestora la punctele de acces. Pentru a evalua respectarea acestor cerinţe minime de calitate a serviciilor poştale, ANCOM propune prin proiectul de decizie supus consultării astăzi ca furnizorul de serviciu universal să aibă obligația de a realiza anual măsurători de calitate pentru următoarele categorii de servicii având ca obiect trimiterile poştale interne din cea mai rapidă categorie standard: colectarea, sortarea, transportul și livrarea trimiterilor de corespondență si a imprimatelor, în greutate de până la 2 kg (inclusiv), colectarea, sortarea, transportul și livrarea coletelor poștale în greutate de până la 10 kg (inclusiv) şi colectarea, sortarea, transportul și livrarea cecogramelor.

Evaluarea anuală a respectării cerințelor minime de calitate pentru trimiterile de corespondență se va face de către un organism de monitorizare independent, conform prevederilor standardului SR EN 13850:2013, implementarea acestui standard fiind obligatorie în toate Statele Membre. Pentru serviciile poştale ce au ca obiect trimiterile poștale constând în imprimate, colete şi cecograme, CNPR va realiza măsurătorile de calitate pe baza unei metodologii proprii.         

Totodată, furnizorul de serviciu universal va trebui să încheie un contract cu un organism de audit independent, care va avea ca obiect auditarea, în conformitate cu prevederile standardului SR EN 13850:2013, a măsurătorilor necesare evaluării respectării cerinţelor minime de calitate privind timpii de circulaţie a trimiterilor de corespondență.

Proiectul de decizie privind stabilirea condiţiilor şi procedurii de evaluare a gradului de îndeplinire a cerințelor minime de calitate pentru livrarea trimiterilor poștale interne impuse prin decizia președintelui Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii nr.

1158/2013 privind desemnarea Companiei Naționale Poșta Română S.A. ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale poate fi consultat pe site-ul ANCOM. – PROMPT MEDIA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.