Acasă Bucuresti-Ilfov Bucuresti Bucureşti: Condiţiile pentru încheierea acordurilor de utilizare partajată a reţelelor de comunicaţii...

Bucureşti: Condiţiile pentru încheierea acordurilor de utilizare partajată a reţelelor de comunicaţii mobile

DISTRIBUIȚI

 128472 – 20052014  – Consiliul Concurenţei anunţă că a publicat documentul „Orientări asupra acordurilor de co-investiţie, respectiv de utilizare partajată a reţelelor de comunicaţii electronice mobile”. Documentul prezintă cadrul general de care trebuie să ţină cont companiile care doresc să se asocieze în vederea folosirii (dezvoltării şi utilizării) în comun a activelor lor, astfel încât să nu intre sub incidenţa legislaţiei din domeniul concurenţei.

“Orientările au un caracter general, scopul lor fiind de informare şi îndrumare a operatorilor care doresc să încheie asemenea asocieri. Dorim să oferim o imagine de ansamblu a modului de abordare a acestui tip de acorduri orizontale, aspectele particulare fiind abordate în funcţie de eventuala cazuistică specifică”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Deşi, implementarea unor astfel de acorduri conduce la eficienţă economică pentru companiile implicate, există riscul apariţiei unor probleme din punct de vedere al concurenţei. Printre aceste riscuri se află schimbul de informaţii confidenţiale care poate avea ca obiect sau

ca efect coordonarea comportamentului concurenţial al părţilor la acord, posibilitatea părţilor implicate de a adopta, chiar şi în mod tacit, o politică comună de excludere a concurenţilor prin refuzul nejustificat de a acorda concurenţilor accesul la elementele de infrastructură partajate şi reducerea concurenţei între reţelele de comunicaţii electronice pe care le operează.

Totodată, Orientările menţionează că aceste acorduri de asociere nu intră sub reglementărilor din domeniul concurenţei (art 5 din lege şi 101 din TFUE), dacă îndeplinesc cumulative patru criterii: să îmbunătăţească producţia sau distribuţia ori să promoveze progresul tehnic şi economic; restricţiile prevăzute de acesta să fie indispensabile pentru atingerea obiectivelor acestuia; consumatorii să obţină o parte rezonabilă din beneficiile obţinute de părţi ca urmare a implementării acordului; să nu ofere părţilor posibilitatea eliminării concurenţei de pe o parte substanţială a pieţei produselor în cauză.

Orientările sunt publicate pe pagina de Internet a Consiliului Concurenţei. – PROMPT  MEDIA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.