Acasă Social Bucureşti: Finanţare de la Mediu pentru extinderea reţelei de piste pentru biciclişti

Bucureşti: Finanţare de la Mediu pentru extinderea reţelei de piste pentru biciclişti

DISTRIBUIȚI

 128126 – 06052014 –  Ministrul Mediului si Schimbărilor Climatice, Attila Korodi, împreună cu primarul general Sorin Oprescu au sustinut marţi, la sediul Primărilei Capitalei, o conferintă de presă care a avut ca temă proiectul privind implementarea sistemului de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului Bucuresti.

„România si-a asumat să seteze un exemplu în domeniul reducerii emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) si să devină una dintre tările care demonstrează progrese evidente în combaterea emisiilor. Transporturile sunt o miză cheie în efortul de reducere a emisiilor, chiar dacă reprezintă doar a opta parte din bugetul de emisii al României. Spun asta pentru că, între anii 1989 si 2011 emisiile de GES din sectorul transporturilor au cunoscut în tara noastră o crestere fără precedent fată de orice alt sector”, a declarat ministrul Mediului si Schimbărilor Climatice.

Proiectul, finantat de MMSC din sumele obţinute în urma scoaterii la licitaţie a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, se doreste o soluţie privind decongestionarea traficului auto din Bucuresti şi, implicit, ameliorarea calităţii aerului din Capitală. Obiectivul general al acestui proiect este acela de a realiza o reţea mai extinsă a pistelor de biciclete din Municipiul Bucureşti, care să asigure condiţii de circulaţie fluente şi sigure pentru participanţii la trafic care folosesc acest mijloc de transport. Prin realizarea acestei reţele de piste de biciclete se urmăreste creşterea numărului participanţilor la trafic care vor folosi acest mijloc de deplasare în detrimentul transportului auto.

“Ca ministru al Mediului, sunt obligat să fac referire, în primul rând, la beneficiile de mediu ale proiectului, fapt pentru care a si primit finantarea. Este evident însă că avantajele sunt multiple: eliberarea marilor bulevarde de masini, îmbunătătirea stării de sănătate a bucurestenilor care vor alege bicicleta, precum si cresterea sigurantei în trafic pentru biciclisti. Să nu uităm: o bicicletă în plus în Bucuresti înseamnă o masină în minus”, a subliniat Attila Korodi.

Primarul general Sorin Oprescu a mentionat că „la fel ca în toate capitalele dezvoltate si Bucurestiul are nevoie să investească pentru reducerea emisiilor de noxe dar si pentru descurajarea folosirii automobilelor individuale, oferind alternative coerente. Guvernul a înteles această necesitate iar pe 19 aprilie a aprobat alocarea sumei de 44, 6 milioane de lei către Bucuresti, prin Ministerul Mediului si Schimbărilor Climatice, pentru finantarea proiectului privind implementarea sistemului de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului Bucuresti. Proiectul este constituit dintr-o retea majoră de piste de biciclete care va fi realizată pe axele principale nord-sud şi est-vest”, a declarat Sorin Oprescu.

Alături de realizarea pistelor de biciclişti în zona centrală a Municipiului Bucureşti proiectul mai prevede crearea unui sistem de servicii de închiriere şi puncte intermodale  pentru biciclişti, dar si crearea de facilităţi de parcare pentru bicicletele private. – PROMPT MEDIA

Ministrul Mediului si Schimbărilor Climatice, Attila Korodi, împreună cu primarul general Sorin Oprescu au sustinut marţi, la sediul Primărilei Capitalei, o conferintă de presă care a avut ca temă proiectul privind implementarea sistemului de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului Bucuresti.

„România si-a asumat să seteze un exemplu în domeniul reducerii emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) si să devină una dintre tările care demonstrează progrese evidente în combaterea emisiilor. Transporturile sunt o miză cheie în efortul de reducere a emisiilor, chiar dacă reprezintă doar a opta parte din bugetul de emisii al României. Spun asta pentru că, între anii 1989 si 2011 emisiile de GES din sectorul transporturilor au cunoscut în tara noastră o crestere fără precedent fată de orice alt sector”, a declarat ministrul Mediului si Schimbărilor Climatice.

Proiectul, finantat de MMSC din sumele obţinute în urma scoaterii la licitaţie a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, se doreste o soluţie privind decongestionarea traficului auto din Bucuresti şi, implicit, ameliorarea calităţii aerului din Capitală. Obiectivul general al acestui proiect este acela de a realiza o reţea mai extinsă a pistelor de biciclete din Municipiul Bucureşti, care să asigure condiţii de circulaţie fluente şi sigure pentru participanţii la trafic care folosesc acest mijloc de transport. Prin realizarea acestei reţele de piste de biciclete se urmăreste creşterea numărului participanţilor la trafic care vor folosi acest mijloc de deplasare în detrimentul transportului auto.

“Ca ministru al Mediului, sunt obligat să fac referire, în primul rând, la beneficiile de mediu ale proiectului, fapt pentru care a si primit finantarea. Este evident însă că avantajele sunt multiple: eliberarea marilor bulevarde de masini, îmbunătătirea stării de sănătate a bucurestenilor care vor alege bicicleta, precum si cresterea sigurantei în trafic pentru biciclisti. Să nu uităm: o bicicletă în plus în Bucuresti înseamnă o masină în minus”, a subliniat Attila Korodi.

Primarul general Sorin Oprescu a mentionat că „la fel ca în toate capitalele dezvoltate si Bucurestiul are nevoie să investească pentru reducerea emisiilor de noxe dar si pentru descurajarea folosirii automobilelor individuale, oferind alternative coerente. Guvernul a înteles această necesitate iar pe 19 aprilie a aprobat alocarea sumei de 44, 6 milioane de lei către Bucuresti, prin Ministerul Mediului si Schimbărilor Climatice, pentru finantarea proiectului privind implementarea sistemului de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului Bucuresti. Proiectul este constituit dintr-o retea majoră de piste de biciclete care va fi realizată pe axele principale nord-sud şi est-vest”, a declarat Sorin Oprescu.

Alături de realizarea pistelor de biciclişti în zona centrală a Municipiului Bucureşti proiectul mai prevede crearea unui sistem de servicii de închiriere şi puncte intermodale  pentru biciclişti, dar si crearea de facilităţi de parcare pentru bicicletele private. – PROMPT MEDIA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.