Acasă Bucuresti-Ilfov Bucuresti Bucureşti: S-a deschis circulaţia pe al doilea pod al pasajului Mihai Bravu

Bucureşti: S-a deschis circulaţia pe al doilea pod al pasajului Mihai Bravu

DISTRIBUIȚI

132336 – 28102014  – Lucrarile la cel de-al doilea pod care compune pasajul suprateran Mihai Bravu din Bucuresti au fost finalizate, acesta fiind dat in folosinta marti. Primul pod al pasajului a fost finalizat si deschis circulatiei la 1 iulie 2014. Primaria Capitalei a platit pentru pasajul de la Mihai Bravu circa 180 milioane lei. Lucrarea a inceput in 2010 si trebuia finalizata in vara anului 2012, insa contractul cu primul constructor a fost reziliat fiindca firma a intrat in insolventa, iar municipalitatea a facut o noua licitatie pentru finalizarea lucrarii.

“Suntem multumiti ca in cinci luni fara doua zile cel de-al doilea pod nu numai ca a luat nastere dar s-a si terminat. Mai avem de terminat bretelele de sub pod. Deja circulatia incepe sa se deblocheze pe bulevardul Tineretului pentru ca breteaua de acolo este gata. Primul pod a fost gata in iulie. Daca ar merge asa la toate lucrarile, atunci cred ca lucrurile ar fi foarte bune. Odata cu darea in folosinta a acestui pod, pe inelul de circulatie se scurteaza traseul pe care automobilistii il au de facut. Soferii nu mai stau la o serie intreaga de stopuri. Intrarea si iesirea din cartierul Berceni, care are un numar destul de mare de locuitori, se face mult mai usor, iar dimineata si dupa-amiaza sa nu mai creeze in aval si in amonte cozile acelea imense. Urmeaza sa facem pasajul de la Piata Sudului astfel incat deschiderea catre Nitu Vasile si Soseaua Berceni se va face mult mai usor. Isi pastreaza logica si podul de la Nicolae Grigorescu care este in facere. Acesta va facilita iesirea in Soseaua Vitan si acesta va fi un drum ocolitor fata de centrul Capitalei”, a declarat primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, la inaugurare.

Potrivit Primăriei Capitalei, pasajul Mihai Bravu rezolva traversarea a doua puncte esentiale:  Splaiul Unirii si Dambovita pe de-o parte, iar pe de alta parte, intersectia Mihai Bravu cu Calea Vacaresti, realizand continuitatea traficului, in corelare cu viitorul pasaj subteran de la Piata Sudului.

Pasajul suprateran de la Mihai Bravu este alcatuit din doua poduri supraterane paralele pe directia Inelului Principal de Circulatie (Soseaua Mihai Bravu, Calea Vacaresti), de cate doua benzi de circulatie pentru fiecare sens.

Primul pod (Calea Vacaresti-Mihai Bravu) are o lungime de 675,40 m , iar cel de-al doilea pod 687,70 m ( Mihai Bravu-Calea Vacaresti). Latimea celor doua poduri este de 7,80 m.

Cele doua pasaje rutiere supratraverseaza Splaiul Unirii/Raul Dambovita, precum si intersectia Prelungirea Soselei Mihai Bravu cu Calea Vacarestilor:

De asemenea, prin acest proiect se reconfigureaza intersectiile tronsonului Inelului Principal de circulatie cu Splaiul Unirii, precum si cu Calea Vacarestilor, cu asigurarea realizarii relatiilor de stanga dintre cele doua artere de circulatie in conditii de siguranta si confort.

Ambele poduri trebuiau terminate in vara anului 2012, insa contractul cu primul constructor a fost reziliat fiindca firma a intrat in insolventa.

Lucrarile la Pasajul Mihai Bravu – Splaiul Unirii au fost reluate in luna septembrie 2013, dupa ce s-a desemnat un nou constructor – firma Astaldi – valoarea contractului pentru terminarea pasajului fiind de 155 milioane lei.

Lucrarile la pasaj au fost oprite in vara anului 2012, de atunci lucrarea fiind un cosmar pentru soferii care tranziteaza zona. Contactul cu firma Romstrade, constructorul care a castigat

in 2010 licitatia pentru construirea pasajului, a fost reziliat automat deoarece compania a intrat in insolventa in decembrie anul trecut. – PROMPT MEDIA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.