Acasă Social București: Parlamentarii PNL solicită reforma reală a pregătirii didactice

București: Parlamentarii PNL solicită reforma reală a pregătirii didactice

DISTRIBUIȚI

 145488 – 01082016 – De câțiva ani, la examenele de titularizare, rata de promovabilitate este mult sub 50%. Aceste statistici ne indică două probleme majore ale sistemului educațional:  Viitorii profesori nu sunt pregătiți corespunzător pentru a ajunge la catedră, iar în foarte scurt timp școala românească va rămâne fără profesori calificați și elevii vor fi principalii perdanți. De cinci ani de zile, Grupul PNL cere Ministerului Educației să pună în practică Masteratul Didactic, așa cum prevede Legea Educației Naționale. Anul acesta, ARACIS a publicat criteriile de acreditare a Masteratelor Didactice, însă nicio universitate nu și-a depus dosarul pentru organizarea acestui masterat.

PNL, prin vocea deputatului Raluca Turcan, solicită Ministerului Educației, Institutului de Științe ale Educației și Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior să încurajeze universitățile să organizeze din acest an Masteratul Didactic prin norme de aplicare a legislației în vigoare, acordarea finanțării pentru această formă de învățământ din fonduri sigure, oferirea de expertiză și consultanță de specialitate universităților interesate de acest tip de masterat și facilitarea parteneriatelor de practică cu cele mai bune școli și motivarea profesorilor tutori.

Raluca TurcanÎn plus, ministerul trebuie să încurajeze universitățile ca, pe lângă tradiționalele Departamente pentru Pregătirea Personalului Didactic (DPPD), să includă în programa cadru și specializări didactice care să ofere studenților o pregătire reală în cazul în care doresc să urmeze o carieră didactică. Pentru a evita situațiile în care să existe școli cu profesori navetiști şi profesori care au norma didactică împărțită între mai multe școli, să pregătească profesori cu 2-3 specializări. Astfel, aceștia vor avea toate orele la o singură școală, vor fi mai implicaţi în viața comunității și vor fi mai motivați să rămână în sistem. Ministerul trebuie să dea asigurări că în școala românească vom avea profesori care să fie bine pregătiţi și competitivi. O școală bună înseamnă profesori buni. Pentru a-i menține în sistem pe cei mai buni absolvenți este nevoie de o strategie clară de pregătire și motivare continuă a cadrelor didactice tinere să profeseze în domeniniu”, declară Turcan. –  PROMPT MEDIA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.