Acasă Externe Agenda Europeana Bruxelles: Aproape  jumătate din cele peste 30 de proiecte majore de infrastructură...

Bruxelles: Aproape  jumătate din cele peste 30 de proiecte majore de infrastructură adoptate în perioada 2007-2013 nu vor fi terminate la timp

DISTRIBUIȚI

Corina Cretu - Petru Sorin Buşe146087 – 06092016 –  Comisarul european pentru politică regională Corina Crețu l-a primit luni, 5 septembrie 2016, la Bruxelles, pe ministrul Transporturilor din România, Petru Sorin Buşe. Cei doi au discutat cu prioritate despre stadiul absorbţiei fondurilor UE în sectorul transporturilor din România. În cadrul întâlnirii, înaltul oficial european a transmis preocuparea Comisiei Europene cu privire la utilizarea fondurilor europene în infrastructura de transport din România. Corina Creţu a apreciat progresele făcute de România în ultima perioadă, rata de absorbţie pentru Programul Operaţional Transport în exercițiul bugetar 2007-2013 depăşeşte în prezent 81%, incusiv cu avansurile acordate inițial.

”Din păcate, în pofida acestor progrese, aproape  jumătate din cele peste 30 de proiecte majore de infrastructură adoptate în perioada 2007-2013 nu vor fi terminate la timp. Cu sprijinul experţilor din cadrul Grupului de lucru pentru o mai bunǎ implementare, pe care l-am inițiat la începutul mandatului meu, s-a reuşit eșalonarea acestor proiecte. Astfel, fonduri europene de 1,9 miliarde de euro din perioada 2014 – 2020 vor acoperi cofinanțarea proiectelor fazate. În plus, am aprobat proiecte retrospective pentru a crește absorbția fondurilor europene în România. Astfel, Comisia Europeană a preluat plata creditelor pe care România le avea de plătit către Banca Europeană de Investiții, degrevând bugetul național de o sumă de peste 1 miliard de euro”, a declarat Corina Crețu. Pentru o utilizare mai eficientă a alocărilor financiare din perioada 2014-2020, comisarul european a reamintit că este necesară adoptarea Master Planului General de Transport:

”,Încurajez încă o dată autorităţile române să adopte cât mai curând posibil Master Planul General de Transport. Acesta stă la baza strategiei privind investiţiile în domeniul transportului rutier, feroviar, aerian și naval din urmǎtorii ani și este un document absolut necesar pentru ca România să poată implementa proiectele cu finanţare europeană în acest domeniu. Totodată, Master Planul este şi principala condiţionalitate ex-ante în sectorul de transport, pe care România s-a angajat să o îndeplinească. Ministrul Petru Sorin Bușe m-a asigurat că Master Planul va fi adoptat până la sfârșitul lunii septembrie”. În ceea ce privește portofoliul de proiecte, comisarul european pentru politică regională şi ministrul român al Transporturilor au agreat asupra necesitații de a accelera pregătirea acestora și de a avea studii de fezabilitate de calitate.

”Mai ales în cazul autostrăzii Sibiu–Pitești, dar și a altor proiecte de căi ferate și autostrăzi, lucrările ar trebui să înceapă cât mai curând, astfel încât acestea să poată să fie implementate efectiv în a doua parte a actualei perioade de programare”, a transmis înaltul oficial european părții române. Comisarul european pentru politică regională a salutat inițiativa ministrului Transporturilor din România de a crea o noua agenție de investiții în infrastructura rutieră, exprimându-și speranța că aceasta își va desfășura activitatea respectând cele mai avansate standarde internaționale. Totodată, comisarul Corina Crețu l-a încurajat pe ministrul Petru Sorin Bușe acceleze implementarea proiectului Liniei 6 de metrou, care va constitui o legătură importantă a capitalei României cu aeroportul internațional Otopeni.

În finalul întâlnirii, comisarul european Corina Crețu l-a asigurat pe ministrul român al Transporturilor, Petru Sorin Bușe, de întregul său sprijin în ceea ce privește toate demersurile autorităților române pentru utilizarea la maximum a fondurilor europene alocate infrastructurii de transport din România. România are alocate aproximativ 9,4 miliarde de euro pentru Programul Operațional pentru Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, atât prin Fondul european de dezvoltare regională, cât și prin Fondul de coeziune. Mai mult de jumătate din finanțarea totală (inclusiv cofinanțarea națională) pentru POIM – 6,8 miliarde de euro – sunt prevăzute pentru infrastructura de transport, 37% pentru dezvoltarea sectorului de mediu, iar 5% pentru sectorul energetic. –  PROMPT MEDIA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.