Acasă Bucuresti-Ilfov Bucuresti București: Românii, în continuare rău-platnici

București: Românii, în continuare rău-platnici

DISTRIBUIȚI

rau-platnici146598 – 29092016 – Un studiu al EOS KSI privind comportamentele de plată ale românilor în acest an arată că punctualitatea plăţilor efectuate de români a scăzut uşor în 2016, de la 75% în 2015 la 73%

Acest lucru este explicat prin faptul că termenele de plată acordate de companii sunt mai mari, ceea ce ”elimină sentimentul urgenţei, iar clienţii uită de plata facturilor”

Kovacs: Nivelul creanţelor nerecuperabile – de 4% – are un impact negativ asupra economiei României. Valoarea este aproape la fel de mare ca în Grecia (5%), unde ştim că există instabilitate economică

Românii au devenit mai puţin punctuali cu plata datoriilor, faţă de anul 2015, recuperatorii de creanţe considerând că acest comportament poate fi explicat prin faptul că majoritatea companiilor acordă termene mai mari de plată, ceea ce elimină sentimentul urgenţei, iar clienţii uită de plata facturilor.

”În anul 2015, comportamentul de plată în rândul consumatorilor români s-a îmbunătăţit semnificativ comparativ cu anul precedent, însă în 2016 vedem o schimbare în acest trend pozitiv. În prezent, 73% dintre facturi sunt plătite la timp, ceea ce înseamnă o scădere  de 2 puncte procentuale faţă de nivelul de anul trecut. În acelaşi timp, companiile acordă termene de plată mai mari atât pentru clienţii persoane fizice (B2C), cât şi pentru clienţii persoane juridice (B2B)”, susține EOS KSI, citând din studiul ”Comportamente de plată europene” 2016, realizat de institutul de cercetare a pieţei TNS Infratest.

Potrivit specialiştilor în recuperarea creanţelor, un motiv pentru uşoara scădere a punctualităţii plăţilor efectuate de români ar putea fi extinderea termenului de plată. În prezent, termenele de plată sunt mai lungi decât în 2015: 62% dintre clienţii B2B primesc termene de plată de cel puţin 40 de zile, faţă de 48% anul trecut.

”Deşi am avea tendinţa să credem că, dacă există termene mai lungi de plată,  procentul de plăţi la timp creşte, conform analizelor noastre, clienţii întârzie plăţile atunci când au termene lungi de plată. Aceasta este din cauză că se elimină sentimentul urgenţei, iar clienţii uită de plata facturilor. Pe viitor, ne aşteptăm ca punctualitatea plăţilor să scadă şi mai mult, dacă această tendinţă de extindere a termenelor de plată continuă. Recomandarea noastră este, aşadar, ca termenele de plată acordate de societăţile comerciale clienţilor săi să fie mai scurte”, a afirmat Georg Kovacs, director general al companiei EOS KSI România.

În ceea ce priveşte nivelul creanţelor nerecuperabile, acesta rămâne la fel ca în 2015. „Un nivel al creanţelor nerecuperabile de 4% are un impact negativ asupra economiei României”, spune Georg Kovacs. „Valoarea este aproape la fel de mare ca în Grecia (5%), unde ştim că există instabilitate economică, iar companiile se confruntă cu o creştere a creanţelor nerecuperabile şi a plăţilor întârziate”.

Media plăţilor întârziate în România a crescut de la 21% în 2015 la 23% în prezent. Companiile din România consideră că principalele cauze ale nerespectării scadenţelor pentru clienţii persoane juridice (B2B) sunt problemele temporare de cash flow (54%) şi situaţiile de neplată din partea propriilor clienţi (41%). În ceea ce îi priveşte pe clienţii persoane fizice (B2C), aceştia întârzie plăţile sau nu plătesc deloc din cauza şomajului (45%), problemelor cu lichidităţile (32%) sau din cauza îndatorării excesive (31%). După cum rezultă din studiul EOS, din cauza efectuării cu întârziere a plăţilor, companiile se plâng de reducerea profitului (41%) şi de lipsa lichidităţilor (33%).

Mai mult de jumătate dintre companiile din România care au participat la acest studiu îşi administrează creanţele intern, în timp ce 14% din companiile B2C nu au procese standardizate pentru recuperarea creanţelor. Totuşi, în 2016 considerabil mai multe companii au început să colaboreze cu furnizorii de servicii de administrare a creanţelor, în comparaţie cu 2015.

”Din ce în ce mai multe companii din România au încredere în serviciile de management al creanţelor. 36% dintre acestea consideră că cel mai important beneficiu al colaborării cu specialiştii în administrarea creanţelor este protejarea cash-flow-ului, fapt ce le permite să se concentreze pe activitatea lor de bază”, spune Georg Kovacs.

Referitor la evoluţia comportamentului de plată în viitor, aproape jumătate dintre respondenţii din România consideră că în următorii doi ani nu vor exista schimbări în comportamentul de plată al propriilor clienţi, în timp ce aproximativ 30% dintre aceştia se aşteaptă la o creştere a plăţilor efectuate la timp.PROMPT MEDIA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.