Acasă Bucuresti-Ilfov Bucuresti București: Strategie de reglementare in domeniul serviciilor postale pentru perioada 2017 –...

București: Strategie de reglementare in domeniul serviciilor postale pentru perioada 2017 – 2020

DISTRIBUIȚI

 ancom148265 – 060112017 –  ANCOM supune consultarii publice Proiectul de Strategie de reglementare in domeniul serviciilor postale pentru perioada 2017 – 2020, care este structurat pe promovarea intereselor utilizatorilor de servicii postale, asigurarea dreptului de acces la serviciul universal, promovarea concurentei si incurajarea investitiilor si promovarea inovatiei.

Actuala propunere de Strategie a fost elaborata de ANCOM in continuarea Strategiei de reglementare a domeniului serviciilor postale pentru perioada 2012 – 2016. In intervalul aferent precedentei strategii, Autoritatea a urmarit mai multe obiective-cheie, concretizate, printre altele, in masuri precum: monitorizarea modului in care furnizorii de servicii postale isi respecta obligatiile stabilite de legislatia din domeniul serviciilor postale, evaluarea masurilor necesare pentru asigurarea accesului persoanelor cu dizabilitati la serviciile postale in conditii echivalente celor de care beneficiaza ceilalti utilizatori, evaluarea drepturilor si obligatiilor furnizorului de serviciu universal si realizarea de studii de piata pentru identificarea nevoilor utilizatorilor serviciilor postale. In perioada respectiva ANCOM a derulat peste 4.000 de actiuni de control menite sa asigure buna functionare a domeniului serviciilor postale din Romania.

Totodata, ANCOM a urmarit optimizarea activitatii de autorizare a furnizorilor de servicii postale, in acest context Autoritatea propunand revizuirea legislatiei secundare in materie, prin lansarea in consultare publica, la data de 29 noiembrie 2016, a proiectului unei noi decizii privind regimul de autorizare generala pentru furnizarea serviciilor postale, act normativ care urmeaza sa intre in vigoare in prima parte a anului 2017.

Directii de actiune

Pentru promovarea intereselor utilizatorilor de servicii postale din Romania in perioada 2017-2020, ANCOM isi propune sa continue procesul anual de monitorizare a calitatii serviciilor postale incluse in sfera serviciului universal, actiunile de informare a utilizatorilor cu privire la drepturile lor in relatia cu furnizorii de servicii postale si sa analizeze in ce masura serviciile postale disponibile pe piata si conditiile de furnizare a acestora asigura satisfacerea necesitatilor specifice ale utilizatorilor cu nevoi speciale, urmarind inclusiv sa identifice modul in care furnizorii de servicii postale pot veni, cat mai eficient, in intampinarea nevoilor speciale ale  acestei categorii de utilizatori prin furnizarea de servicii noi.

In sensul asigurarii accesului tuturor utilizatorilor la serviciul universal in sectorul serviciilor postale, in intervalul 2017-2020, activitatea ANCOM va fi axata, in primul rand, pe monitorizarea modului in care furnizorul de serviciu universal isi indeplineste obligatiile ce ii incumba in conformitate cu prevederile deciziei de desemnare, astfel incat serviciile din sfera serviciului universal sa fie furnizate in conditiile de calitate stabilite prin intermediul deciziei de desemnare, in mod transparent si nediscriminatoriu, urmarind, totodata, stabilirea celor mai potrivite masuri de reglementare in ceea ce priveste tarifele aferente acestor servicii.

Astfel, activitatea ANCOM va fi orientata in principal spre modificarea modalitatii de stabilire a tarifelor aferente serviciilor din sfera serviciului universal, dar si pe asigurarea continuitatii furnizarii serviciului universal. Pana la sfarsitul anului 2018, cand expira perioada pentru care CNPR este desemnat ca furnizor de serviciu universal, ANCOM va analiza daca este oportuna organizarea unei noi proceduri de desemnare ori daca serviciile din sfera serviciului universal pot fi asigurate prin intermediul mecanismelor concurentiale din piata.

In scopul promovarii eficientei economice si a concurentei efective pe piata serviciilor postale concomitent cu maximizarea beneficiilor utilizatorilor, ANCOM va analiza in perioada vizata situatiile in care se impune necesitatea stabilirii unor conditii de acces la reteaua postala publica a CNPR. In masura in care acest lucru se va impune, vor fi stabilite conditiile tehnice si economice in care se poate realiza accesul la reteaua postala publica, la elementele de infrastructura, precum si, eventual, la serviciile furnizate de catre CNPR, prin definirea unei metodologii care va permite identificarea punctelor de acces in cazul carora acordarea accesului ar fi fezabila, precum si prin stabilirea unui model tehnico-economic de calculatie a costurilor retelei, ale elementelor de infrastructura si, eventual, ale serviciilor furnizate de catre CNPR.

Tinand cont de dezvoltarile tehnologice din ultimii ani, de cresterea comertului electronic si de accelerarea implementarii de noi modalitati de prelucrare a trimiterilor postale, cum ar fi solutiile integrate de tipul „PCL” (Parcels Locker Service), „electronic self delivery”, „self-service” etc., ANCOM isi propune sa realizeze un studiu privind volumele de trafic postal generate de comertul on-line si sa reglementeze, daca se va dovedi necesar, noi servicii postale si conditiile in care acestea pot fi furnizate. PROMPT MEDIA

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.