Acasă Bucuresti-Ilfov Bucuresti București: Analiza a situatiei existente pe piata serviciilor postale

București: Analiza a situatiei existente pe piata serviciilor postale

DISTRIBUIȚI

149072 – 15022017 –  ANCOM realizeaza in aceasta perioada o analiza a situatiei existente pe piata serviciilor postale pentru a evalua conditiile in care se realizeaza accesul furnizorilor alternativi la reteaua Companiei Nationale Posta Romana si pentru a stabili daca este nevoie de interventia reglementatorului pentru a corecta eventualele probleme concurentiale de pe aceasta piata.

In urma analizei accesului la reteaua si serviciile postale in statele europene, a cadrului legal si regimului de acces in Romania si a pietei serviciilor postale din Romania, precum si a unui studiu realizat in randul tuturor furnizorilor de servicii postale autorizati pentru prestarea de servicii postale din Romania, Autoritatea a publicat un set de concluzii preliminare si ii invita pe cei interesati sa contribuie la demersul sau de stabilire a conditiilor necesare pentru accesul altor furnizori de servicii postale la reteaua postala publica, la serviciile postale care intra in sfera serviciului universal pe care Compania Nationala Posta Romana (CNPR) are obligatia sa le presteze si la elementele de infrastructura a retelei postale publice pe care aceasta o opereaza.

Acest demers este realizat in contextul atributiilor ANCOM privind asigurarea dreptului de acces la serviciul universal si promovarea intereselor utilizatorilor. De asemenea, obiectivele specifice urmarite in acest caz sunt promovarea eficientei economice a furnizorilor de servicii postale si asigurarea sustenabilitatii economice a activitatilor efectuate de furnizorii de servicii postale.

Analiza pietei serviciilor postale din Romania, precum si a raspunsurilor primite de la respondentii studiului derulat de ANCOM in anul 2016 (furnizori de servicii postale) a relevat ca exista un interes redus pentru accesul la elementele de infrastructura a retelei postale publice, iar acolo unde se manifesta, acesta este in mod special pentru accesul la elemente de infrastructura non-fizice (coduri postale, baza de date cu adrese, rapoarte privind livrarea trimiterilor postale si eventuale reclamatii), dar si la elemente de infrastructura fizica (puncte de lucru si oficii postale).

Mare parte a furnizorilor de servicii postale care au in portofoliu inclusiv servicii din sfera serviciului universal detin propria retea postala cu acoperire nationala, existand un numar relativ restrans de furnizori care au solicitat pana in prezent acces la reteaua postala publica operata de CNPR.

Un numar limitat de respondenti considera oportuna interventia de tip ”ex-ante” a autoritatii de reglementare asupra conditiilor tehnico-economice de acces, piata fiind considerata de respondenti suficient de concurentiala.

Serviciile de acces la reteaua postala publica a furnizorului de serviciu universal, la elemente de infrastructura si la serviciile postale care intra in sfera serviciului universal reprezinta servicii de gros pe care furnizorul de serviciu universal desemnat le poate oferi, pe baze comerciale sau ca urmare a unei reglementari, altor furnizori de servicii postale care ar putea folosi astfel elemente ale retelei/infrastructurii furnizorului de serviciu universal pentru furnizarea propriilor servicii. Accesul ca instrument de reglementare poate fi utilizat cu scopul de a remedia probleme concurentiale sau de a stimula concurenta in sectorul postal si dezvoltarea eficienta a pietei.

ANCOM a desemnat CNPR drept furnizor de serviciu universal in domeniul serviciilor postale din Romania pentru perioada 1 ianuarie 2014 – 31 decembrie 2018.   PROMPT MEDIA

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.