Acasă Bucuresti-Ilfov Bucuresti București: Federația Mecanicilor de Locomotivă din România: Atenție la conflictele de munca!

București: Federația Mecanicilor de Locomotivă din România: Atenție la conflictele de munca!

DISTRIBUIȚI

149060 – 15022017 –  Odată cu modificările legislației muncii făcute unilateral de Guvernul Boc în anul 2011 (Legea Dialogului Social si Codul Muncii) au fost eliminate Contractul Colectiv de Munca la nivel National si Contractele Colective la nivel de ramura (sector), contracte care contineau coeficienti minimi de ierarhizare a funcțiilor, coeficienți  care constituiau baza de plecare in negocierile colective la nivel de unitate.

Disparitia Contractului Colectiv de Munca la nivel national si a celor pe ramura (sector) a reprezentat o imensa involutie in raporturile de munca dintre angajat si angajator. Indiscutabil, ultimele guverne ale Romaniei au luat masura benefica de majorare a salariului minim pe economie, ceea ce reprezinta un ajutor pentru paturile defavorizate.

Dar aceasta crestere n-a ajutat toti lucratorii, in absenta unor coeficienti de ierarhizare care sa oblige patronatele sa mareasca toate salariile odata cu cresterea salariului minim, s-a ajuns, inclusiv la societatile feroviare, la o aplatizare a salariilor lucratorilor, lucru care demobilizeaza competenta si nu mai stimuleaza valoarea.

Datorită restrictiilor impuse de actuala legislatie asupra valorii cheltuielilor cu personalul, la negocierile anuale din ultimi 6 ani, la societatile feroviare, cresterile salariale au fost aproape inexistente si in lipsa unor parghii de negociere (coeficienti minimi de ierarhizare), grilele de salarizare s-au aplatizat, salariul minim s-a suprapus peste grilele de salarizare ale muncitorilor calificati si ale salariatilor cu studii medii si superioare.

La societățile de transport feroviar dupa ultima majorare a salariului minim garantat in plata la 1.450 lei, s-a ajuns ca salariatii pana la clasa 27 (din totalul de 46 de clase), cu responsabilitati in siguranta circulatiei feroviare sa fie platiti cu 1.450 lei ca si un muncitor necalificat, numărul salariaților aflați în această situație reprezentând aproximativ jumătate din personalul feroviar.

Un alt aspect ingrijorator este faptul ca, din motivele expuse mai sus, un numar tot mai mare de salariati pleaca, fără a putea fi înlocuiți cu alți salariați datorită lipsei de interes pentru functiile respective din cauza salariului foarte mic.

Având în vedere faptul că actualul guvern militează pentru reacordarea drepturilor salariale diminuate de-a lungul timpului, la fundamentarea bugetelor de venituri si cheltuieli ale societatilor feroviare pentru anul 2017, la capitolul cheltuieli cu personalul, trebuie avută în vedere acordarea drepturilor salariale suspendate la ora actuala in contractele colective de munca, pentru a evita conflictele sociale care vor izbucni în cazul eșecului de a încheia noile contracte colective de muncă. – declaratie de presa Iulică Măntescu, presedinte Federația Mecanicilor de Locomotivă din România.   PROMPT MEDIA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.