Acasă Uncategorized Comparații între București și Amsterdam

Comparații între București și Amsterdam

DISTRIBUIȚI

 148715 – 21112017  – România a suferit luni seara o înfrângere răsunătoare în ceea ce privește Agenția Europeană a Medicamentului (AEM / EMA). Orașul olandez Amsterdam a fost desemnat pentru a găzdui sediul EMA, care va trebui să fie mutat de la Londra în perspectiva ieșirii Marii Britanii din Uniunea Europeană, transmit agențiile internaționale de presă, preluate de Agerpres. Amintim că România se înscrisese și ea în cursă, pentru ca AEM să fie mutată la București.

În acest context, într-un comunicat de presă remis HotNews, europarlamentarul roman Siegfried Muresan, purtator de cuvant al partidului Popular European (PPE), a enumerat motivele care, in opinia sa, au condus de esecul Romaniei: ”Guvernul, asa cum ne anunta victorios intr-un comunicat de presa, propunea construirea noului sediu in spatele statiei de metrou Pipera. Este chiar statia de metrou unde, la orele de varf, se sta la coada si cate 10 – 15 minute numai ca sa ajungi la peron.

In plus, mai este legat de restul orasului doar printr-o linie de tramvai pe care circula tramvaiul numarul 16, care merge spre Piata Sfantul Gheorghe, traseu care dureaza cam o ora, si tramvaiul 36, care merge spre o zona de periferie a orasului, Republica.

Tramvaiele sunt sub orice critica, amintesc de cele mai crunte vremuri din perioada comunista, vechi, murdare, depasite tehnic acum 10 ani, nici vorba de aer conditionat, cum sunt mai toate mijloacele de transport din intreaga Europa.

Un alt dezavantaj al candidaturii Romaniei, nicio linie de transport public nu leaga zona de Aeroportul din Otopeni, in conditiile in care buna conectare la aeroport era unul dintre principalele criterii de evaluare a candidaturilor. Transportul pana si de la aeroport este o aventura chiar si pentru bucurestenii care cunosc bine orasul si sunt familiarizati cu sistemul sau de transport public invechit si depasit moral. Mai trebuie spus ca zona, deja sufocata de multinationalele care au sedii aici, este legata de oras printr-o strada cu o singura banda de circulatie pe sens si ca orice sofer care a trecut pe acolo in orele de varf stie ca se formeaza cozi de zeci de minute la multele treceri de pietoni nesemaforizate, traversate zilnic de zecile de mii de angajati de pe platforma industriala. Sa mai vorbesc despre lipsa trotuarelor pe ambele sensuri de mers dintr-un capat intr-altul al Bulevardului Dimitrie Pompeiu sau despre starea in care se afla trotuarele existente? Sau despre cat de mult ar fi valorat in ochii evaluatorilor candidaturii noastre daca ar fi existat o pista de biciclete sau daca primarul Capitalei, Gabriela Firea, si-ar fi asumat construirea uneia ca dovada de sustinere a unei actiuni a Guvernului condus de partidul din care face parte?

Spre comparatie, uitati-va doar pe site-ul actual al Agentiei Europene pentru Medicamente, ceea ce ar fi trebuit sa faca si Guvernul cand a realizat dosarul de candidatura al Romaniei, si veti vedea ca actualul sediu al Agentiei se afla aproape de centrul Londrei, la 11 minute de mers cu masina de Turnul Londrei, ca sa iau la intamplare un punct de reper, ca este legat de oras printr-o linie de metrou, o linie de tren regional, 5 linii de autobuz si prin reteaua de feriboturi a orasului.

In plus, cea mai apropiata autostrada interioara de sediul Agentiei se afla la doar doua minute de mers cu masina”, susține acesta.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.