Acasă Bucuresti-Ilfov Bucuresti Din nou despre biletul unic de transport in Bucuresti-Ilfov, modernizarea Centurii Capitalei...

Din nou despre biletul unic de transport in Bucuresti-Ilfov, modernizarea Centurii Capitalei și Pasajul Domnest

DISTRIBUIȚI

148426 – 03112017 – Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, si ministrul Transporturilor, Felix Stroe, au avut ieri, la sediul Municipalitatii, o prima intrevedere de lucru pentru a discuta despre eficientizarea transportului public in regiunea Bucuresti – Ilfov.

Pe agenda discutiilor s-au aflat subiecte precum posibilitatea preluarii de catre PMB a Metrorex, implementarea biletului unic de transport in zona Bucuresti-Ilfov, modernizarea Centurii Capitalei, situatia lucrarilor la Pasajul Domnesti, precum si alte aspecte care vizeaza imbunatatirea conditiilor de trafic din Capitala.

Gabriela Firea: ”Ne-am intalnit pentru a identifica solutii rapide si eficiente pentru rezolvarea unor probleme care treneaza de prea mult timp. Autoritatea locala si autoritatea centrala trebuie sa puna bazele unui parteneriat clar, cu rezultate concrete pentru cetateni. Autoritatea locala este in intregime responsabila pentru planificarea serviciului public local si regional, conform Constitutiei Romaniei, dar si normelor impuse de legislatia europeana. In acest sens, inca de la preluarea mandatului, am discutat cu toate guvernele, atat pentru trecerea companiei Metrorex de la Ministerul Transporturilor la Primaria Capitalei, cat si despre transferul centurii Bucuresti catre PMB. In toate capitalele Uniunii Europene, acestea sunt in adminstrarea autoritatii locale, care poate astfel sa actioneze eficient si unitar pentru modernizarea transportului public local si regional. De altfel, in PMUD – acest document strategic extrem de important pentru dezvoltarea regiunii Bucuresti-Ilfov – se prevede clar ca metroul trebuie sa fie gestionat de autoritatea publica locala”.

Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a asigurat Municipalitatea de tot sprijinul pentru proiectele de infrastructura metropolitana: “Impreuna suntem o echipa care munceste in interesul bucurestenilor si vrem sa deblocam, cat mai rapid, lucrarile care au ingreunat traficul in Capitala, in ultimii ani”.

In ceea ce priveste tichetul unic de transport, ministrul Transporturilor a declarat: “Acordam tot sprijinul Bucurestiului, vrem sa rezolvam toate problemele care tin de ministerul pe care il conduc, pentru ca atat noi cat si dumneavoastra lucram in spirjinul cetatenilor. Am solicitat conducerii Metrorex sa urgenteze procedurile pentru ca foarte rapid sa avem si in Bucuresti un tichet unic de transport, la fel ca in toate capitalele Uniunii Europene”.

In ceea ce priveste Centura Capitalei, Gabriela Firea, a spus că ”finalizarea lucrarilor la Centura ocolitoare a Capitalei reprezinta una dintre cele mai importante masuri prevazute de PMUD. In ultimii 27 de ani, preocuparea fata de centura Capitalei a fost minimala, ceea ce reprezinta un factor agravant al congestiei traficului rutier din Bucuresti. Daca nu se face transferul Centurii la Municipiul Bucuresti, va rugam sa luati urgent masurile care se impun pentru urgentarea lucrarilor de modernizare a acesteia, lucrari care includ atat extinderea la 4 benzi a tronsonului DN2 – A2, dar si pasaje peste Centura, unde sunt cele mai mari congestii de trafic. Un exemplu concludent il constituie pasajul de la Domnesti, unde trebuie urgentate demersurile pentru inceperea constructiei”.

Totodata, in cadrul intalnirii, s-a mai discutat despre infiintarea unor noduri intermodale (autogara, capat linii de tramvai, autobuz, metrou, park&ride) la intrarile din oras si despre mutarea autogarilor din zonele centrale.

In urma discutiilor s-a convenit, de asemenea, transferarea mai multor terenuri din administrarea Ministerului Transporturilor (ocupate de linii feroviare scoase din functiune, gari si cantoane, situate in intravilanul Municipiului Bucuresti) in administrarea PMB, pentru a fi transformate in strazi, parcuri sau centre comunitare (ex. Strada Liniei, sos. Progresul etc.).

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.