Acasă Economie Administrația publică locală, ca un magnet

Administrația publică locală, ca un magnet

DISTRIBUIȚI

 149241 – 04012018 – Îmbunatatirea conditiilor salariale in sectorul public a dus, asa cum era de banuit, la o crestere a numarului de angajati in administratia publica locala cu peste 10% fata de finalul anului 2014, potrivit datelor transmise pentru HotNews.ro de Minsiterul Finantelor Publice. Din cele 1,2 milioane de posturi ocupate in administratia publica, circa 500.000 sunt in adminsitratia publica centrala, iar peste 700.000 sunt posturi ocupate in administratia locala. In judetul Salaj, avem – de exemplu – circa 25 de locuitori ”arondati” unui angajat in sectorul public, cei mai multi fiind in Ilfov si Bucuresti, cu cate 40 de locuitor/salariat public.

“Institutia monitorizeaza numarul de posturi aprobate, ocupate si vacante, pe baza raportarilor lunare transmise de ordonatorii principali de credite ai administratiei publice centrale si locale. “Conform acestor raportari, la sfarsitul lunii octombrie 2017, la nivelul institutiilor si autoritatilor publice se inregistrau 1.205.041 posturi ocupate, din care 501.788 posturi la nivelul administratiei publice centrale si 703.253 posturi la nivelul administratiei publice locale”, se arata in raspunsul transmis HotNews.ro de catre MFP.

In Vaslui, unul din 8 salariati lucreaza in sectorul public. In Botosani, Bacau, Tulcea, Gorj, Calarasi, Suceava si alte 11 judete, cel putin un salariat din 10 e angajat la Stat.

Sigur, am fi tentati sa presupunem ca in judetele cu o administratie locala supla, treburile merg mai usor si ca respectivul judet evolueaza mai bine din punct de vedere economic. Din pacate, am gresi daca am asuma aceasta ipoteza. De pilda judetul Salaj, unde fiecarui angajat la Stat ii sunt arondati doar 25 de locuitori, are printre cele mai mici PIB/capita (Salajul e pe al patrulea loc de la coada din acest punct de vedere). Covasna si Mehedinti, cele mai sarace judete din tara dupa criteriul PIB/capita, au cate 27 de locuitori/salariat public, foarte aproape de Salaj.

Din pacate, mai precizeaza reprezentantii Finantelor, ”situatiile privind monitorizarea numarului de posturi si a cheltuielilor de personal transmise de ordonatorii principali de credite ai administratiei publice centrale cuprind informatii centralizate la nivel de ordonator principal de credite, fara a contine o detaliere la nivel de judete a numarului de posturi aferent structurilor teritoriale ale ministerelor si ale altor organe centrale de specialitate”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.