Acasă Politic ”Pamblicăria” pe ”genunche”  din  Educație continuă

”Pamblicăria” pe ”genunche”  din  Educație continuă

DISTRIBUIȚI
foto:ziardebistrita.ro

149766 – 12022018 – deputat Cristina Iurişniţi

Bacalaureatul reprezintă pentru orice tânăr european responsabil un examen de maturitate, o etapă, un  prag de răscruce, de alegeri asumate pentru viitorul parcurs profesional.

Să ne amintim etimologia cuvântului bacalaureat (fr. Baccalauréat, provenit din latina medievala  baccalaureatus, baccalaureus) însemnând ”tânărul care vrea să devină cavaler”. Primul examen a fost organizat în martie 1808, decretul semnat de către Napoleon Bonaparte consfințind apariția examenului de bacalaureat, ceea ce reprezintă începutul învățământului modern francez și european. În România apare în 1925, după ce dr. Constantin Angelescu, în calitatea sa de ministru al Instrucțiunii Publice, a hotărât ca elevii de liceu să susțină o testare la finele anilor de studii. Potrivit Dicționarului explicativ al limbii române, bacalaureatul reprezintă ”examenul general cu care se încheie cursurile liceului și după care este permisă intrarea la facultate; 2 sn – titlu obținut de absolventul unui bacalaureat”.

Metodologia de organizare și calendarul unui examen de bacalaureat, în orice țară europeană care își respecta cetățenii, este stabilit cu cel puțin câțiva ani înainte, la începutul ciclului liceal de studii. Însă, în România totul e răsturnat și încurcat, de la legile justiție, la legea bugetului care a acordat Educației cel mai mic procent din PIB din Europa (2,98%), Codul fiscal până la organizarea unui simplu examen de bacalaureat.

Miniștrii Educației acționează nu numai în afara definiției și caracteristicilor intrinseci ale unui examen de maturitate cum este bacalaureatul, cât mai ales dictatorial, fără consultări publice sau prin încălcarea Legii educației naționale nr. 1/ 2011, ministrul Liviu Pop emițând ordinul nr. 4792/2017 în temeiul articolul 77, alin.(5) și art. 361.

Astfel, ilegal, în perioada 12 –  22 februarie, se vor derula probele de competente lingvistice și digitale din cadrul examenului de bacalaureat reformat după bunul plac al ultimilor doi miniștri care se încurca pe ”genunche” în ”pamblici”! Aceste probe se desfășoară, în premiera națională fără să respecte Legea Educației Naționale nr. 1/2011! Elevii claselor a XII-a vor fi evaluați, fără ca ei să aibă situația școlară încheiată. Ce se întâmpla cu cei care rămân corigenți la vreo disciplina? Cine își asuma ilegalitatea unui examen în care elevii evaluați la începutul semestrului al doilea, începând din 12 și până în 22 februarie, și nu la finalul cursurilor, având în vedere că nu au statutul de ”promovat” așa cum prevede  Legea Educației?

Reamintim domnului ministru Valentin Popa că Legea Educației prevede, la art. 77, următoarele: ”Absolvenții învățământului liceal primesc diploma de absolvire și foaia matricola, parte a portofoliului educațional, care atestă finalizarea studiilor liceale și care conferă dreptul de acces, în condițiile legii, în învățământul postliceal, precum și dreptul de susținere a examenului de bacalaureat. Elevii care au promovat clasa a XII-a/a XIII-a vor susține examenul național de bacalaureat. Așadar, Ministerul este în culpă, derulează un examen care nu respectă legea și mai ales nu se menționează în niciun înscris ce se întâmplă cu elevii care nu vor promova clasa a XII-a  sau vor avea la finalul cursurilor situația neîncheiată. Ministerul Educației nu clarifică acest absurd al situației. Educația, încotro? rămâne o întrebare retorica cu un gust din ce în ce mai amar pentru toți actorii educaționali responsabili, elevi, profesori și părinți!”

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.