Acasă Economie Firea va cere modoficarea legislației privind achizițiile publice

Firea va cere modoficarea legislației privind achizițiile publice

DISTRIBUIȚI

 145301 – 16032018 – Referitor la contestatiile depuse in urma finalizarii achizitiei publice derulate de Primăria minicipiului București, pentru cumpărarea a 400 de autobuze din Turcia, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a declarat: ”Este pacat ca, din cauza acestor contestatii, bucurestenii nu beneficiaza in cel mai scurt timp de un transport public modern, la standarde europene, in ciuda tuturor eforturilor depuse de Primaria Capitalei. Contestarea unor licitatii importante nu reprezinta un caz singular, mai ales ca sunt avocati care, urmarind castiguri substantiale, isi indeamna clientii sa conteste licitatiile, in detrimentul clar al cetatenilor care au nevoie de un transport public civilizat. In ceea ce priveste persoanele care fac afirmatii defaimatoare in spatiul public si compara in mod tendentios achizitia de la Bucuresti cu achizitia de autobuze din Malta, ne rezervam dreptul de a le actiona in judecata, pentru ca astfel de afirmatii aduc prejudicii grave de imagine atat Primariei Municipiului Bucuresti, cat si primarului general. Reiteram inca o data faptul ca nu se poate face o comparatie cu Malta, despre care se spune ca ‘acelasi model de autobuz a fost cumparat cu doar 182.000 euro bucata’, pentru ca, in cadrul acestei proceduri, Primaria Municipiului Bucuresti achizitioneaza trei tipuri de autobuze: 30 de autobuze de 18 metri, 50 autobuze de 10 metri (destinate traseelor de noapte si rutelor care includ zone cu carosabil mai ingust) si 329 de autobuze de 12 metri. Facem precizarea ca pretul comunicat de Municipalitate, adica 250.000 euro per bucata, reprezinta un pret mediu, acesta variind in functie de dimensiunile acestora. Totodata, subliniez faptul ca voi solicita modificarea legislatiei privind achizitiile publice, in sensul responsabilizarii celor care depun contestatii, pentru ca actuala legislație le permite unor contestatari ‘de profesie’, sa actioneze contra interesului cetatenilor prin intarzierea sau chiar suspendarea unor proceduri esentiale si sa prejudicieze, nefondat, imaginea Municipalitatii. Vom continua toate demersurile legale, astfel incat cetatenii Bucurestiului sa poata beneficia cat mai rapid de mijloace de transport public în comun la parametri ridicați de siguranță și confort. Reamintim ca din comisia de evaluare de 11 membri, care a analizat ofertele, au facut parte specialisti in domeniile economic, tehnic si juridic si a beneficiat de suportul expertilor tehnici cooptati, profesori universitari de la Politehnica din Bucuresti, precum si de supravegherea reprezentantilor Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice (ANAP), care au asistat la toate sedintele comisiei”.

Mercedes-Benz Romania si Karsan Otomotiv Sanayii E Ticaret AS au contestat rezultatul licitației organizate de Primăria Capitalei pentru achiziția a 400 de autobuze. Licitația declarase câștigătoare asocierea Otokar Europe Sas – Otokar Otomotiv Ve Savunma Sanayi SA, potrivit informațiilor de pe site-ul Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor. Cei doi agenti economici cer reevaluarea ofertelor. Mercedes cere si eliminarea ofertei Karsan.

Valoarea atribuita a achizitiei este de 458.100.826 lei fara TVA, adica 100 milioane euro, respectiv 250.000 euro + TVA per autobuz. Potrivit documentelor de pe SEAP, printre lucrurile contestate de cei doi operatori economici se Numara oferta declarată câștigătoare este neconformă, întrucât aceasta nu respectă documentele achiziției, nerespectarea cerinței privind dimensiunile generale constructive ale autobuzului, nerespectarea cerinței privind documentația de omologare a autobuzelor, nerespectarea cerinței privind deschiderea liberă a ușilor pentru călători, încălcarea principiului transparenței prevăzut în mod expres de art.2 alin. (2) din Legea 98/2016 privind achizițiile publice și neconformitatea ofertelor depuse de asocierea Otokar Europe Sas – Otokar Otomotiv Ve Savunma Sanayi A.S. Si Karsan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret A.S. față de cerințele de calificare la procedura de atribuire astfel cum au fost stabilite prin Caietul de sarcini.

Dacă CNSC va admite una dintre contestațiile depuse de cele două firme, atunci PMB va putea ataca decizia la Curtea de Apel Bucuresti sau va putea reevalua oferta firmei respective. Daca CNSC respinge contestatiile, cele doua firme se vor putea adresa ulterior Curtii de Apel Bucuresti.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.