Acasă Economie Investigație de amploare pe piaţa ouălor din România

Investigație de amploare pe piaţa ouălor din România

* Consiliul Concurenței a ridicat documente de la furnizorii de ouă * Se verifică o potențială înțelegere anticoncurențială

DISTRIBUIȚI

145529 – 28032018 – Consiliul Concurenţei investighează piaţa producţiei şi comercializării ouălor de consum din România, la cererea Ministerului Agriculturii.

Se suspectează o limitare a livrărilor de ouă către furnizori pentru a determina creștere preţurilor. Creșterea prețurilor la ouă pe piața românească poate fi corelată cu contextul european și anumiți factori conjuncturali (criza producției de ouă din anumite State Membre ale Uniunii Europene sau ciclicitatea producției), dar aceasta nu poate explica de ce depășește media european.

Analiza Consiliului Concurenței a arătat că au existat importante creșteri ale prețurilor de achiziție de către comercianți, moiv pentru care s-a mers pe lanțul economic și, în această lună au fost verificați, inopinant, mai mulți furnizori (Tonelli Holding SRL, Albert Distribution & Logistics SRL, Avicola Lumina SA, Aviputna SRL, Cortina Bioprod SRL, House  Ana Tour SRL, Prod – Ovo Grup SA, Avi – Vest SRL) și Uniunea Crescătorilor de Păsări din România, de la care au fost ridicate mai mute documente.

Inspecţiile inopinate sunt autorizate de Curtea de Apel Bucureşti şi sunt justificate de necesitatea obţinerii tuturor informaţiilor şi documentelor necesare clarificării posibilelor practici anticoncurenţiale analizate. Inspecţiile inopinate reprezintă o etapă importantă în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurenţial, efectuarea acestora nereprezentând o antepronunţare în ceea ce priveşte vinovăţia companiilor.

Legea concurenţei interzice orice înţelegeri între companii, decizii ale asociaţiilor de companii şi practici concertate, care au ca obiect sau ca efect denaturarea concurenţei. În situaţia în care Consiliul Concurenţei va constata încălcarea regulilor de concurenţă, companiile implicate riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri”, precizează Consiliul Concurenței.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.