Acasă Politic Gazonul pe liniile de tramvai, riscant pentru circulația tramvaielor

Gazonul pe liniile de tramvai, riscant pentru circulația tramvaielor

134
DISTRIBUIȚI

147835 – 24092018 – USR Sector 5 atrage atenția că lucrarea de înverzire a liniilor de tramvai din Sectorul 5 este incorect realizată, fiind un risc uriaș pentru circulația tramvaielor și implicit pentru cetățeni.

Circulația tramvaielor pe Calea Rahovei a fost perturbată duminică (23 septembrie 2018) în jurul prânzului din cauza gazonului plantat exact cu 3 zile în urmă. Iarba și pământul au acoperit șinele, existând riscul ca tramvaiul să deraieze. De altfel, în săptămâna 17 – 23 septembrie cetățenii sectorului 5 ne-au informat cu privire la două incidente survenite pe liniile de tramvai din Sectorul 5, ambele cauzate de gazonul pus pe liniile de tramvai.

Cel puțin 10 tramvaie erau încolonate, incapabile să înainteze, iar cetățenii au fost nevoiți să își continue călătoria pe jos. Când a ajuns la fața locului, echipa de intervenție STB (fosta RATB) a decopertat iarba dintre șine. Vatmanii s-au plâns că au așteptat mult timp în coloană și călătorii au fost foarte nervoși. În plus, erau nemulțumiți că deși au atras atenția asupra faptului că gazonul a fost pus incorect fiind periculos pentru siguranța călătorilor, opinia lor a fost ignorată.

Proiectul conform HCL 84/27.04.2018 (http://sector5.ro/media/47242/hotararea-nr-84-27042018.pdf) propus de PSD a fost comisionat de Consiliul Sectorului 5 și a fost bugetat la 10 milioane de lei.

USR susține într-un comunicat că a atras atenția privind riscurile acestei lucrări, nerecomandată pe acest tip de infrastructură încă din 12 iunie 2018, printr-o adresă înaintată STB (fosta RATB). Din cauza naturii acestui tip de infrastructură (tramvai tip CF), intervin o serie de riscuri: Se acumulează pământ pe boghiul vagonului și din cauza acestuia vagonul sare de pe șine, iarba care se interpune între roțile tramvaiului și șine face frânarea mai lungă, existând riscul ca tramvaiul să nu mai poată opri eficient și repede, iarba acoperă inclusiv ciuperca liniei împiedicând frânarea în siguranță și demarajul corespunzător tramvaielor, balastrul suferă modificări și mișcări care denivelează traversele și calea de rulare, iar fierul din componența ansamblului căii ferate ruginește mai repede din cauza umezelii”. ”Îl somăm pe primarul PSD Florea Daniel să facă public avizul tehnic din partea STB și să răspundă cetățenilor la următoarele întrebări: Ce garanții oferă primarul Florea că incidente ca cel de duminică, 23 septembrie, nu se vor mai întâmpla și să cetățenii sunt în siguranță? De ce s-au făcut astfel de lucrări care nu prezintă siguranță în exploatare, în ciuda faptului că experiența de pe Calea Vitan nu este una favorabilă. Amintim că pe Calea Vitan au avut loc 3 deraieri din cauza gazonului în primele luni ale anului. De exemplu, în data de 14.05.2018, RATB a realizat preventiv lucrări de îndepărtare a gazonului de lângă ciuperca liniilor de pe Calea Vitan pentru a preveni alunecarea osiilor. Membrii USR Sector 5, ca toți locuitorii Sectorului 5, își doresc un sector civilizat, modern și activ, dar lucrările de modernizare să aibă un raport cât mai bun preț – calitate și siguranța cetățenilor să fie întotdeauna pe primul plan. Din păcate, observăm că lucrările de modernizare a transportului, gestionate de Primăria Sectorului 5, duc la deraierea tramvaielor, blocurile noi se construiesc fără autorizații, incendiile din aceste blocuri lasă în stradă zeci de familii și școlile funcționează fără avizele necesare”.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.