Acasă Social UNTRR acuză că transporturile rutiere în UE au fost îngrădite

UNTRR acuză că transporturile rutiere în UE au fost îngrădite

DISTRIBUIȚI

148767 – 05122018 –   Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR este ”extrem de îngrijorată de ultimele evoluții la nivel european privind Pachetul Mobilitate 1 prin care transporturile rutiere în UE au fost îngrădite”.

Consiliul Miniștrilor de Transport din UE a adoptat la 3 decembrie poziția sa (abordare generală) privind Pachetul de Mobilitate 1, bazată pe propunerile restrictive ale Alianței Rutiere a Statelor din Vestul UE, prin care transportatorii estici sunt trimiși acasă. După negocieri exterminante de peste 14 ore,  Consiliul de Transport UE a adoptat cu majoritate calificată, măsuri chiar și mai restrictive decât compromisul inițial propus de Președinția Austriacă privind Pachetul Mobilitate, respectiv aplicarea regulilor detașării la transporturile rutiere internaționale, cu exceptarea tranzitului și a transportului bilateral, definit extrem de restrictiv: în drumul spre țara de destinație și în drumul de întoarcere, se permite o activitate suplimentară de încărcare/descărcare în ambele direcții, fără a se încadra în regimul de detașare, sau zero la plecare și până la două (operațiuni) în drumul de întoarcere. Pentru toate celelalte tipuri de operațiuni, inclusiv pentru cabotaj, regimul de detașare integrală se aplică începând cu prima zi a operațiunii.

De asemenea, au fost aprobate restricționarea cabotajului prin introducerea unei perioade de ”răcire” (cooling-off) de 5 zile înainte ca alte operațiuni de cabotaj să poată fi efectuate în aceeași țară cu același autovehicul, adică o ”abatere a UE de la drumul spre piața liberă”, interzicerea efectuării perioadei de repaus săptămânal normal în afara cabinei autovehiculului, deși în documentele Președinției Austriece este recunoscută lipsa acută de spații de parcare sigure și securizate în UE, întoarcerea acasă a șoferilor cel puțin o dată la patru săptămâni – sau, în cazul în care șoferul alege să ia două repausuri săptămânale reduse, după trei săptămâni pe drum și obligația dotării tuturor autovehiculelor care efectuează operațiuni de transport internațional cu tahograf inteligent până la sfârșitul anului 2024.

Această abordare, susține UNTRR, marchează ”începutul destrămării asumate a UE, chiar înainte de finalizarea Brexit”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.