149775 – 15032019 – Inspectorii Direcţiei Generale Antifraudă Fiscală desfăşoară, începând cu 15 martie, acţiuni de control tematic privind respectarea de către operatorii economici a obligaţiei de dotare cu aparate de marcat cu jurnal electronic.
”Termenele de intrare în legalitate pe care le vor stabili inspectorii ANAF, potrivit legii prevenției, vor fi scurte, având în vedere faptul că pe piață există toate modelele de aparate de marcat necesare utilizatorilor iar în ceea ce privește capacitatea de eliberare a seriilor fiscale de către ANAF și instalarea de către unitățile de service nu au mai fost semnalate dificultăți sau întârzieri. De asemenea, în termen de 10 zile de la expirarea termenului de intrare în legalitate se va relua controlul și se vor aplica amenzile prevăzute de lege”, avertizează inspectorii ANAF.
Noile case de marcat cu jurnal electronic au devenit obligatorii pentru comercianţi de anul trecut. Contribuabilii mijlocii şi mari aveau termen să îşi ia case de marcat noi până la 1 septembrie 2018, iar cei mici până la 1 noiembrie 2018.