Acasă Social Educatie Raport asupra educației și formării în UE

Raport asupra educației și formării în UE

În România este nevoie de susținerea cadrelor didactice prin reproiectarea educației inițiale și consolidarea dezvoltării profesionale continue

DISTRIBUIȚI

151827 – 26092019 –  Concomitent cu cel de- al doilea Summit european pentru educație, Comisia Europeană a publicat astăzi Raportul de monitorizare a educației și formării din 2019, care analizează evoluția educației și a formării în UE și UE.

Raportul ddin 2019 arată progrese suplimentare în atingerea obiectivelor importante ale educației și formării UE, subliniind totodată necesitatea de a sprijini mai bine profesorii și de a face profesia mai atractivă.

Tibor Navracsics , comisar pentru educație, cultură, tineret și sport, a declarat cu această ocazie:„Pentru a construi o Europă rezistentă, incluzivă și corectă, trebuie să investim în educație. Aceasta înseamnă să investești în profesori, oferindu-le instrumentele și recunoașterea pe care o merită. Succesul oricărei reforme a sistemului de învățământ se face prin intermediul profesorilor; prin urmare, este esențial să răspundem mai bine la nevoile lor pentru a crea un adevărat spațiu european de educație până în 2025. Sunt mândru de ceea ce am obținut cu statele membre în ultimii ani, dar încă avem calea de urmat. Raportul de urmărire a educației și formării joacă un rol crucial în continuarea reformei sistemelor noastre de învățământ, ajutându-ne să ne asigurăm că toată lumea își poate valorifica talentele„.

Comisia ajută statele membre să își îmbunătățească sistemele de învățământ respective prin cooperare practică, evaluare comparativă și programe de finanțare precum Erasmus + . Raportul de monitorizare, care este cea mai importantă publicație anuală a UE privind educația, este o parte integrantă a acestei lucrări. Prezentând o multitudine de politici și încurajând dialogul, ajută statele membre să compare și să îmbunătățească sistemele de învățământ respective.

Ediția din 2019 a raportului de monitorizare se concentrează pe profesori. Acesta integrează și analizează rezultatele unui sondaj extensiv al profesorilor de către Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică. Acest ultim sondaj internațional privind predarea și învățarea a evidențiat necesitatea unei mai bune pregătiri a profesorilor pentru a aborda mai bine problemele stringente ale, de exemplu, utilizării TIC, tehnicile de predare către elevii cu nevoi speciale și tehnicile de predare în clase multiculturale. Pentru a răspunde acestei nevoi, raportul de monitorizare recomandă să se asigure că fiecare sistem de învățământ are un număr suficient de profesori la toate materiile, atât în ​​mediul rural, cât și în mediul urban. În același timp, subliniază faptul că autoritățile publice trebuie să își dubleze eforturile pentru a atrage cei mai buni profesori.

În ceea ce privește investițiile în educație, cele mai recente date citate în raportul de monitorizare arată că cheltuielile publice pentru educație în UE rămân în mare măsură stabile la nivelul UE, în timp ce statele membre continuă să investească mai puțin în educație decât înainte de criza economică 2007-2008.

Cea mai recentă ediție a raportului afirmă că statele membre aproape că au atins obiectivul reducerii abandonului școlar. Cu toate acestea, în timp ce proporția de elevi care părăsesc sistemul școlar a scăzut de la 14,2% în 2009 la 10,6% în 2018, această scădere a încetinit din 2016, însă rata tinerilor care părăsesc sistemul școlar a scăzut. Învățământul superior a crescut de la 32,3% în 2009 la 40,7% în 2018. Raportul de urmărire arată, de asemenea, o creștere a nivelului de educație, ceea ce înseamnă rate mai mari de ocupare a tinerilor absolvenți și un nivel mai ridicat de participare la învățarea din partea adulților.

Procentul copiilor înscriși în structurile de educație timpurie a crescut de la 90,8% în 2009 la 95,4% în 2017.

În ceea ce privește România, raportul arată că au fost prezentate idei concrete pentru reforma majoră a sistemului de învățământ și formare, dar trebuie luate măsuri clare pentru punerea în aplicare a reformei. În ceea ce privește nivelul cheltuielilor publice pentru educație comparativ cu UE este scăzut, în timp ce nevoile de investiții ale sectorului sunt mari. Orice reformă importantă și este posibil să necesite  finanțare suplimentară legată de mecanisme de echitate și eficiență mai puternice. De asemenea, se menționează nevoia unui sprijin mai susținut pentru cadrele didactice, în special prin reproiectarea educației inițiale a acestora și consolidarea dezvoltării profesionale continue, care va avea efecte asupra îmbunătățirii calității și echității. De asemenea, sunt menționate eforturile pentru extinderea învățământului dual. Cu toate acestea, participarea adulților la învățare rămâne scăzută, în ciuda nevoii mari de perfecționare și recalificare.

Ediția din acest an a Raportului de monitorizare a educației și formării profesionale marchează a zecea aniversare a lansării Cadrului de cooperare al UE pentru educație și formare 2020 , adoptat în 2009 de toate statele membre. Acest raport măsoară progresele înregistrate în fiecare stat membru în atingerea obiectivelor de educație și formare 2020 și servește ca bază pentru abordarea problemelor de educație în procesul anual al semestrului european. . De asemenea, identifică domeniile pe care finanțarea UE pentru educație, formare și competențe ar trebui să le vizeze în următorul buget pe termen lung al UE.

Raportul de monitorizare a educației și formării profesionale analizează principalele provocări cu care se confruntă sistemele de învățământ europene și prezintă măsuri pentru a răspunde mai bine nevoilor societății și ale pieței muncii. Acesta include o comparație între țări, douăzeci și opt de rapoarte aprofundate pe țară și o pagină web specifică care prezintă date și informații suplimentare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.