152099 – 23102019 – Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a amendat ieri cu 10.000 de lei Pro TV, deoarece la difuzarea emisiunii ”Șefi sub acoperire” (ediția din 03.10.2019) postul a făcut publicitate mascată. De asemenea, CNA a analizat rapoartele de monitorizare privind ediții ale emisiunilor matinale difuzate de opt posturi centrale de radio (Digi FM, Gold FM, Radio Guerrilla, Kiss FM, Pro FM, Rock FM, Virgin Radio și Radio ZU) în luna septembrie 2019. S-au avut în vedere respectarea dispozițiilor legislației audiovizualului privind protecția minorilor, protecția demnităţii umane şi a dreptului la propria imagine, asigurarea informării corecte şi a pluralismului, precum și comunicarea comercială audiovizuală. Constatând încălcări ale dispozițiilor Codului de reglementare a conținutului audiovizual, CNA a decis să sancționeze cu câte o somație publică posturile Gold FM pentru încălcarea prevederilor art. 18 alin. (1) lit. b) și Rock FM pentru nerespectarea dispozițiilor art. 15 alin. (1).
Totodată, pentru nerespectarea prevederilor Codului audiovizualului, membrii CNA au hotărât să emită decizii de intrare în legalitate în privința spoturilor publicitare, difuzate de posturile de televiziune, aferente campaniilor de promovare a produselor ”ProstaGood”, ”Prestogel” și ”Telekom WiFi”.
În aceeași ședință, CNA a decis să aplice o somație publică societății Estrada TV pentru că a emis analogic.
De asemenea, Consiliul a aprobat solicitarea de acordare a licenței audiovizuale prin rețele de comunicații electronice a societății JOB TV SRL din Ploiești pentru Job TV din București (licență locală pentru București).