Acasă Externe Agenda Europeana Ad Tech și dezinformarea în Uniunea Europeană

Ad Tech și dezinformarea în Uniunea Europeană

Un raport al Global Disinformation Index, dat publicității astăzi, arată modul în care reclamele pentru mărci renumite finanțează, din neatenție, unele dintre cele mai cunoscute site-uri pentru răspândirea dezinformării în Europa

DISTRIBUIȚI

153893 – 24032020 – Un raport al Global Disinformation Index, dat publicității astăzi, arată modul în care reclamele pentru mărci renumite finanțează, din neatenție, unele dintre cele mai cunoscute site-uri pentru răspândirea dezinformării în Europa.

Noua cercetare realizată de GDI arată cum site-uri din Bulgaria, Cehia, Franța, Germania, Ungaria, Italia, Slovacia, Spania primesc reclame din partea marilor jucători de tehnologie publicitară, inclusiv Google,  difuzează reclame și furnizează fluxuri de venituri publicitare site-urilor de dezinformare cunoscute care depistează conspirații coronavirus.

figura 1, sursa https://disinformationindex.org

Într-o analiză asupra unui eșantion de aproape 50 de site-uri care promovează teoriile conspirației legate de tema coronavirus, GDI a descoperit că Google a furnizat servicii publicitare la 86% din aceste site-uri. Următoarele servicii publicitare cel mai frecvent utilizate au fost de la Amazon și Xandr (anterior AppNexus), care au servit fiecare 20% și 18% din site-urile din eșantion (Figura 1).

 

În timp ce Google, Twitter și alții depun eforturi mari pentru a aborda conținutul despre coronavirus pe platformele lor, încă mai este mult de lucru până la tăierea serviciilor publicitare pe care le furnizează în același conținut pe care încearcă să îl elimine.

Google ad for Amazon Prime displayed on coronavirus conspiracy article

Prin furnizarea de servicii publicitare pe aceste site-uri care promovează teoriile conspirației coronavirusului, companiile de tehnologie publicitară finanțează și alimentează problema din greșeală (ScreenShot 2).

De exemplu, Taboola, pe care am găsit licitarea la 10% din domeniile din eșantionul nostru, a anunțat recent noi politici menite să blocheze dezinformarea coronavirusului să apară în anu

Information showing the Google ad for Amazon Prime

nțurile lor. Chiar dacă Taboola reușește să aplice aceste politici, din păcate au trecut cu vederea conținutul pe care îl finanțează prin furnizarea de servicii de plasare a anunțurilor către site-urile care dezinformează pe tema coronavirus.

Pentru ca companiile de tehnologie publicitară să influențeze cu adevărat valul dezinformării coronavirusului, este necesară o abordare mai holistică.

Luați cazul Google. Concluziile noastre arată că Google continuă să difuzeze reclame pe site-uri de dezinformare și articole care prezintă conspirații cu coronavirus, în ciuda declarațiilor publice și a propriilor politici publicitare. (vezi Imagine 3).

De exemplu, Google are o ”politică de evenimente sensibile” pentru anunțurile pentru care a declarat că coronavirus ”nu intră în sfera de aplicare a acestei politici și o aplicăm activ pe platformele noastre”.

Ad for face masks served by Google on coronavirus disinformation article

În orice caz, GDI a documentat un traseu vizual de capturi de ecran care arată modul în care Google și alte companii precum Criteo și Revcontent difuzează anunțuri pe site-uri de dezinformare cunoscute care promovează conspirații cu coronavirus.s. În plus, GDI a găsit mai multe cazuri de plasare de reclame Google pentru măști de față, alături de dezinformarea pe tema coronavirusului – în ciuda angajamentului lor de a interzice anunțurile pentru măștile medicale (vezi imaginea 4)

Amănunte AICI

Indicele furnizează ratinguri de risc de dezinformare pentru site-urile de știri de pe piețele mass-media de pe glob. Evaluările riscurilor sunt neutre, independente și transparente. Evaluările se fac la nivelul site-ului. Ele prevăd un „standard de aur” imparțial pentru a evalua riscurile de dezinformare. IDE și ratingurile sale sunt nepartizane și non-politice.
Indicele a fost elaborat cu un grup consultativ tehnic format din opt membri din întreaga lume. Membrii indexului includ Camille François (Graphika) și Dr. Scott Hale (Meedan / Oxford Internet Institute), Olaf Steenfadt (Reporters fără frontiere / Jurnalism Trust Inititiave) și Cristina Tardáguila (Rețea internațională de verificare a informațiilor / Poynter).

Datele GDI oferă un grad de risc de dezinformare neutru, de încredere și imparțial pentru fiecare domeniu de știri evaluat. Nu stabilește ce știri sunt inexacte sau ce domenii de știri sunt site-uri de dezinformare. Evaluările examinează semnalele pentru a determina riscul de dezinformare general al unui site.
Evaluările nu trebuie utilizate pentru cenzurarea conținutului sau a site-urilor, reducerea libertății de exprimare sau limitarea libertăților media.

Evaluările de risc sunt destinate să ajute brandurile și firmele de tehnologie publicitară să aibă informații mai transparente și de încredere despre site-urile de știri în care publică reclame.

Cunoscând nivelurile de risc de dezinformare ale unui site, mărcile și firmele de tehnologie publicitară pot lua decizii mai informate despre locul în care sunt difuzate anunțurile, pe baza propriilor praguri de risc auto-determinate.

Datele pot fi, de asemenea, utilizate de platforme ca parte dintr-o serie de semnale pe care le folosesc pentru a determina care site-uri trebuie să se clasifice sau să se clasifice.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.