Acasă Social Număr unic de apel pentru informarea cetățenilor cu privire la șomajul tehnic...

Număr unic de apel pentru informarea cetățenilor cu privire la șomajul tehnic și transmiterea documentelor

DISTRIBUIȚI

153982 – 30032020 – Ministerul Muncii și Protecției Sociale, prin Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), a inițiat un call-center intern și a stabilit un număr unic de apel la care cetățenii din toată țara pot suna pentru a obține informații suplimentare cu privire la modalitățile de acordare a șomajului tehnic.

Astfel, angajatorii sau angajații care doresc să obțină informații suplimentare cu privire la acordarea șomajului tehnic, pot apela: 021/4444-000, număr cu tarif normal.

Pentru a rezolva doleanțele românilor de a obține informațiile de care au nevoie, ANOFM a dispus să se lucreze la nivel național în sistem call-center, pentru ca potențialii beneficiari ai măsurilor luate de Guvern să fie elucidați în caz de nelămuriri cu privire la șomajul tehnic. De asemenea, în situațiile în care apelanții au nevoie să intre în legătură cu agențiile teritoriale de care aparțin, operatorii din call-center îi vor direcționa spre instituțiile județene.

Consider că MMPS și ANOFM au luat o hotărâre extrem de pertinentă pentru această perioadă de criză națională, vitală pentru rapiditatea adoptării deciziilor, dar și a modului în care instituțiile se organizează pentru implementarea lor, astfel încât populația să traverseze cu bine epidemia de coronavirus. În acest fel, românilor li se va răspunde cu promptitudine tuturor solicitărilor, deoarece viitorul angajaților și al companiilor din țară este vital.

Reamintesc băcăuanilor și românilor că angajatorii care sunt direct afectați de măsurile impuse odată cu declanșarea stării de urgență, vor putea beneficia, din bugetul asigurărilor pentru șomaj, de plata indemnizațiilor acordate salariaților în valoare de 75% din salariile brute acordate, pentru toți angajații lor, dar nu mai mult de 75 % din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului  asigurărilor sociale de stat pe anul 2020.

Angajatorii afectați indirect, dar ale căror încasări au scăzut cu cel puțin 25% față de primele două luni ale anului și care nu au capacitatea financiară pentru a plăti toți salariații, vor putea beneficia de măsurile prevăzute de OUG 30/2020, respectiv de plata șomajului tehnic din bugetul asigurărilor pentru șomaj,  pentru cel mult 75% dintre angajați care au contracte active la data intrării in vigoare a Ordonanței de Urgență.

Documentele necesare acordării șomajului tehnic pot fi depuse la Agențiile Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă, precum și a municipiului București, prin poșta electronică, la adresa de email dedicată fiecărui județ, care are ca ID numele județului (ex: bacau@anofm.gov.ro).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.