Acasă Anchete Justitie ”Justiție în pandemie”  – Recomandările Ministerului Justiției pentru reluarea activității în instanțe...

”Justiție în pandemie”  – Recomandările Ministerului Justiției pentru reluarea activității în instanțe și în parchete

DISTRIBUIȚI

 154489 – 06052020    – Ministerul Justiţiei a elaborat un document cu recomandări adresate magistraţilor, grefierilor şi personalului de specialitate, în vederea reluării activităţii complete a instanţelor de judecată şi parchetelor după încetarea stării de urgenţă.

“Având în vedere preconizata reluare a activității complete a instanțelor de judecată și parchetelor după data de 15.05.2020, odată cu încetarea stării de urgență declarată de Președintele României prin Decretul nr.195/2020, publicat în Monitorul Oficial nr. 212 din 16.03.2020 privind instituirea stării de urgență peteritoriul României și prelungirea acesteia cu 30 de zile, până la data de 15.05.2020, prin Decretul Președintelui României nr. 240/2020, publicat în Monitorul Oficial nr. 311 din data de 14.04.2020, stare de urgență declarată în contextul declarării“Pandemiei” de către Organizația Mondială a Sănătății (OMS), la data de 11.03.2020, în contextul evoluției situației epidemiologice internaționaleși pe teritoriul României, generate de efectele infectării cu coronavirusul SARS-nCov2, Ministerul Justiției a elaborat prezentele recomandări menite a veni în sprijinul magistraților, grefierilor, personalului de specialitate din instanțe și parchete și nu în ultimul rând, cetățenilor care intersectează sediile instanțelor și parchetelor. Ministerul Justiției va continua aprovizionarea instanțelor de judecată și a Consiliului Superior al Magistraturii cu echipamente de protecție așa cum a procedat recent, distribuindacestor instituții măști și mănușichirurgicale, ochelari de protecție sanitară și chiar combinezoane de protecțiesanitară, pe lângă suplimentarea bugetelor instanțelor cu sume considerabile în vederea achiziționării de către fiecare ordonator secundar și terțiar de echipamente suplimentare celor primite din partea Ministerului Justiției, pe măsură ce acestea se epuizează. Prezentele recomandări pleacă de la premisa că managementul instanțelor și parchetelor deține și va menține un grad de cunoaștere în detaliu a tuturor prevederile și normelor în vigoare privind protecția sanitară, cuprinse în legi și norme secundare, inclusiv în hotărârile Comitetului Național de Situații Speciale de Urgență în vigoare și implicit care vor fi adoptate în viitor. De asemenea, prezentul document de politică publică pleacă de la principiul responsabilității fiecărei conduceri de instanță șiparchet cu privire la buna desfășurare a activităților din incinta sediilor instituțiilor pe care le conduc.În sfârșit, o altă premisă de la care pleacă prezentele norme este aceea că managementul instanțelor și parchetelor, conducătorii acestora, cunosc cel mai bine particularitățile administrativ –funcționale ale propriilor instituții și, plecând de la

prezentele recomandări, precum și, eventual, de la cele care vor urma, inclusiv emise de către Consiliul Superior al Magistraturii și Ministerul Public, în consecință, pot lua deciziile cele mai bune în raport cu situația particulară din teren a fiecărei instituții, pentru armonizarearegulilor de protecție sanitară cu buna desfășurare a activităților din sediile acestora. Această premisă a fost observată de Ministerul Justiției și în cadrul celorlalte sisteme judiciare din Uniunea Europeană, care au lăsat instanțelor și parchetelor o largă marjă de acțiune în organizarea măsurilor de igienă și protecție sanitară speciale în contextul Pandemiei”.

 

 

In continuare aici

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.