Acasă Externe Agenda Europeana Către un nou sistem european de monitorizare a parcursului postuniversitar al studenților

Către un nou sistem european de monitorizare a parcursului postuniversitar al studenților

DISTRIBUIȚI

  154934 – 08062020 –Pentru a îmbunătăți sistemele de educație și formare, este esențial să existe acces la informații relevante privind parcursul absolvenților după obținerea calificărilor din învățământul superior și modul în care aceștia se raportează la relevanța studiilor pe care le-au efectuat. Două rapoarte publicate de Comisia Europeană arată beneficiile unui sistem de monitorizare a absolvenților la nivelul UE pentru a atinge aceste obiective.

Comisarul pentru inovare, cercetare, cultură, educație și tineret, Mariya Gabriel, a declarat: „Educația și formarea profesională vor juca un rol esențial în redresarea durabilă din punct de vedere economic și social a Uniunii Europene. Cunoașterea tipurilor de învățare și a calificărilor care promovează succesul profesional și împlinirea personală va contribui la îmbunătățirea eficienței și a relevanței sistemelor de învățământ superior din Europa. Acest lucru va ajuta, de asemenea, la anticiparea viitoarelor profesii, respectiv pregătirea pentru acestea.”

Sondajul pilot la nivel european s-a bazat pe răspunsurile absolvenților cu studii de licență, masterat și ai programelor de învățământ terțiar cu ciclu scurt, din opt țări (Austria, Croația, Cehia, Germania, Grecia, Malta, Lituania și Norvegia), la unul și la cinci ani de la absolvire. Sondajul indică principalii factori de îmbunătățire a rezultatelor studiilor. Experiența în străinătate în timpul unei perioade de studiu crește nivelul competențelor de soluționare a problemelor. Un „mediu de învățare antrenant”, în care cursurile sunt completate de învățarea prin problematizare și cea la locul de muncă, oferă o pregătire mai bună pentru integrarea pe piața muncii.

Experiența profesională legată de studii, ca parte a programei, reduce cu aproape jumătate riscul de a fi în șomaj sau de a ocupa un loc de muncă cu un nivel mai scăzut de calificare. Cu toate acestea, mai puțin de jumătate dintre respondenții la sondaj au declarat că studiază într-un mediu antrenant, ceea ce demonstrează necesitatea unor eforturi suplimentare în sprijinul acestei abordări.

Universitățile europene”, o inițiativă emblematică a Spațiului european al educației, promovează învățarea centrată pe student și bazată pe provocări. O cartografiere suplimentară a practicilor de monitorizare a parcursului profesional al absolvenților în statele membre, Regatul Unit, Norvegia, Islanda și Liechtenstein constată că sunt în continuare necesare eforturi semnificative pentru a se ajunge la un sistem comparabil de monitorizare a parcursului profesional al absolvenților la nivel european.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.