Acasă Cultura/Media Încrederea în mass media

Încrederea în mass media

DISTRIBUIȚI

 155082 – 16062020 –  Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din București a organizat, marți, un eveniment online, sprijinit de PressHub, în care a prezentat Raportul Digital News Report pentru anul 2020.

Studiul este  realizat de Reuters Institute for the Study of Journalism, de la Universtarea din Oxford, în care este implicată și țara noastră.  Acesta compară consumul de media și al audienților de pe toate continentele lumii

Digital News Report, de la Reuters Institute, din acest an confirmă un trend general către o lume a știrilor mai digitalizată, dominată de platforme, având în centru dispozitivele mobile; în plus, există dovezi că unii editori  de materiale deosebite, premium, se bucură de o creștere a abonamentelor.

Raportul sugerează că perioada de criză generată de coronavirus va accelera aceste tendințe, și va produce un val de creștere real, dar cel mai probabil temporar, al audiențelor care se bazează pe branduri TV de încredere, pentru informație. Cea mai mare parte a datelor care apar în raportul din acest an, și care se bazează pe un sondaj de opinie în 40 de țări, au fost colectate în ianuarie și la începutul lui februarie, înainte de criza sanitară; o parte din date provin însă din sondaje de opinie aduse la zi în aprilie, în plină carantină în majoritatea țărilor.

Raportul arată că există în continuare un grad mare de îngrijorare în legătură cu dezinformarea online și în rețelele de socializare, iar mulți oameni consideră că surse ale dezinformării sunt mai degrabă politicienii din propria lor țară, nu activiștii, jurnaliștii sau guvernele străine.

 

In continuare : gandul.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.