Acasă Social Educatie EDUCAȚIA DIGITALĂ ÎN PERIOADA DE LOCKDOWN – UN EXPERIMENT MASIV ÎN VIAȚA...

EDUCAȚIA DIGITALĂ ÎN PERIOADA DE LOCKDOWN – UN EXPERIMENT MASIV ÎN VIAȚA REALĂ

DISTRIBUIȚI

 155476 – 06072020 – Un material publicat pe sciencemediahub.eu, evidențiază efectele pozitive și negative ale trecerii la învățământul online în perioada de blocare în care a fost obligată societatea să se refugieze odată cu pandemia provocată de coronavirus. Doi specialiști în educație vorbesc despre marele potențial al educației digitale și insuficienta pregătire practică din viața de zi cu zi, dar și despre inegalitățile sociale evidențiate de acest context.

De mulți ani, dezvoltatorii tehnologiei educaționale au visat la lecții adaptate pentru fiecare student. Desigur, în ultimele decenii instrumentele digitale au fost deja introduse treptat în educație. Dar amploarea și rata de introducere au fost reduse în comparație cu ceea ce sa întâmplat în acest an în timpul blocajelor la nivel mondial, ca răspuns la pandemia coronavirusului.

Professor-Rose-Luckin
Prof. Rose-Luckin

Profesorul Rose Luckin de la University College London : „ Este un experiment masiv care trebuia să se întâmple pentru ca educația digitală să avanseze serios înainte, deși nu pentru motivul actual. Dar ar fi fost imposibil să se întâmple acest lucru fără ceva de genul crizei corona. „

 

Diferențe mari în ceea ce privește calitatea și cantitatea educației digitale

Rose Luckin este specializată în proiectarea și evaluarea tehnologiei educaționale, folosind teorii din științele învățării și tehnici din inteligența artificială (AI). Ea observă trei utilizări principale ale instrumentelor educaționale digitale în timpul blocajelor: teste pe care elevii le pot descărca de la școală, lecții în direct prin platforme precum Google Meet sau echipele Microsoft și lecții video și audio la cerere, pe care elevii le pot urma ori de câte ori doresc. Dar calitatea și cantitatea educației digitale variază extrem de mult între școli.

Profesorul Rose Luckin de la University College London: „ Din păcate, vedem și că comunitățile defavorizate se luptă enorm. Pentru ei tehnologia teoretic ar putea fi de mare ajutor, dar în practică au cel mai puțin acces la ea. ”

Aceasta este și concluzia pe care o trage specialistul în științele educației belgianul Pedro De Bruyckere.

Pedro-De-Bruyckere
prof. Pedro De Bruyckere

Pedro De Bruyckere (Arteveldehogeschool în Gent, Belgia și Universitatea Leiden, Olanda) : „ În timpul blocajului, am văzut în multe țări europene că inegalitatea deja existentă a devenit mai vizibilă și mai accentuată. Mulți oameni cred că inegalitatea are în vedere doar inegalitatea social-economică: diferențele dintre familiile bogate și cele sărace. Desigur, acesta este un factor important, dar vedem și alte diferențe. De exemplu, o diferență de timp pe care părinții o au pentru a-și îndruma copiii: cei care trebuiau să muncească mult față de cei care nu lucrau sau nu puteau lucra. (…)În plus, copiii mai mici au mai multe dificultăți în ceea ce privește școlarizarea digitală la domiciliu decât copiii mai mari. Și educația profesională este mult mai dificil de digitalizat decât educația teoretică. De asemenea, s-a dovedit că fetele au primit mai mult sprijin de la părinți decât băieți. ” 

Apetitul în creștere pentru instrumentele digitale

În ciuda unor dezavantaje ale educației digitale în timpul blocării, profesorul Rose Luckin observă, de asemenea, consecințe pozitive:

Professor Rose Luckin: Apetitul elevilor, profesorilor și părinților pentru utilizarea instrumentelor digitale în educație crește cu siguranță. Încep să realizeze ce face și ce nu funcționează. De exemplu, profesorii și-au dat seama că predarea online nu poate fi la fel ca predarea în clasă. Și mulți studenți au nevoie de mai mult sprijin atunci când lucrează online. ”

De Bruyckere este de acord că efectul cel mai pozitiv al educației digitale în blocarea este că pragul pentru utilizarea instrumentelor digitale a fost redus. El avertizează însă că nu ar trebui să judecăm educația digitală exclusiv pe baza experienței acumulate în perioada de blocare. Pedro De Bruyckere: „ Văd că oamenii se angajează pentru sau împotriva educației digitale pe baza perioadei de blocare, dar acest lucru este nedrept. Toată lumea a fost forțată să intre în această situație și nimeni nu a avut timp să se pregătească. ” Pentru a învăța din perioada de blocare, sper că domeniul educațional va monitoriza îndeaproape care sunt practicile de lucru care pot fi păstrate și care nu. De asemenea, cred că este timpul să ia în considerare și aspectele etice ale digitalizării, probleme precum confidențialitatea și puterea platformelor. Și capacitatea de utilizare a tehnologiei ar trebui să crească. Chiar și echipele Microsoft sufereau de o supraîncărcare uneori la începutul blocării. ”

Luckin este convins că actuala criză va avea ca rezultat un set mai bogat de tehnologii educaționale și educatori care știu mai bine să utilizeze instrumentele disponibile în mod eficient. Profesorul Rose Luckin: „ Sper într-adevăr că vom înainta spre o abordare mai clară a educației, îmbinând cele mai bune educații digitale din perioada blocării cu cea mai bună educație fizică înainte de închidere.” De asemenea, speră că dacă reușim să rezolvăm problema accesului inegal la tehnologie (infrastructură și abilități) , inteligența artificială poate ajuta cu adevărat la furnizarea educației personalizate.

Profesor Rose Luckin: „ Software care se poate adapta la nivelul studentului este ceea ce este disponibil în prezent în ceea ce privește AI. Dar AI are mult mai mult potențial. Gândiți-vă la utilizarea interfețelor activate vocal sau la analiza text la vorbire și vorbire la text. Gândiți-vă la sprijinirea studenților cu nevoi speciale. Gândește-te că AI poate fi folosită ca facilitator pentru utilizarea mediilor simulate, cum ar fi laboratoarele de chimie virtuală sau fizică. Nu în ultimul rând, instrumentele digitale nu trebuie utilizate doar pentru dezvoltarea abilităților cognitive ale elevilor, ci și pentru a monitoriza dezvoltarea social-emoțională și abilitățile de colaborare”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.